سوء استفاده هکرها از روترهای لبه شبکه
۱۳۹۷-۰۲-۰۳
با این روتر فقط بازی کنید!
۱۳۹۷-۰۲-۰۳

همان‌طور که می‌دانید شرکت گوگل اعلام کرد که بعد از سال‌ها شکل ظاهری جیمیل تغییر می‌کند و قرار است آن‌را با شکل و شمایل جدید ببینیم. اما حالا گفته می‌شود که این غول فناوری دنیا در صدد راه‌اندازی سیستم ایمیل خودنابود کننده برای جیمیل است



اخیرا، شرکت گوگل اعلام کرد که بعد از سال‌ها شکل ظاهری جیمیل تغییر می‌کند و قرار است آن‌را با شکل و شمایل جدید ببینیم. حتی قرار است قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی مانند به‌تعویق انداختن نامه‌ها به یک تاریخ دیگر و دسترسی به تقویم بدون نیاز به باز کردن یک تب جدید به‌آن اضافه شود.

این‌بار، خبر جالب‌تری منتشر شده است. به‌گفته “تک‌کرانچ” و “ورج” به‌زودی شاهد “مود محرمانه” خواهیم بود. یعنی این‌که، می‌توانید با این سیستم ایمیل‌هایی بنویسید و بسازید که بعد از انقضای تاریخ‌شان، خودشان را از بین می‌برند. زمان انقضا در اختیار خودتان است، می‌تواند یک هفته، یک ماه و حتی چندین سال باشد.

برای این منظور، احتمالا به یک گذرواژه اضافه برای مشاهده نامه احتیاج خواهد بود که توسط گوگل و از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود.

برای فعال کردن مود محرمانه باید روی آیکون کوچک قفل که در صفحه نوشتن نامه نمایش داده می‌شود، استفاده کنید. این کار باعث غیرفعال شدن فورواردینگ، کپی، دانلود و چاپ ایمیل می‌شود. اما می‌توانید از آن اسکرین‌شات بگیرید.

دریافت کننده ایمیل هم می‌تواند حتی در صورتی که در قالب طرح جدید گوگل نباشد، متن پیام را مشاهده کند. البته، مخاطب یک ایمیل که محتوی یک لینک است دریافت می‌کند و بعد از Sign-in می‌تواند آن‌را ببیند. هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی با سایر سرویس‌های غیر از جیمیل سازگار است یا نه.

به‌احتمال زیاد تا چند هفته آینده و در کنفرانس I/O گوگل که در ماه می برگزار می‌شود اطلاعات بیشتری در این خصوص به‌دست می‌آوریم.

منبع: ماهنامه شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *