نگاهی به اکسس کنترلر Tenda M3
۱۳۹۷-۰۳-۰۷
محمدباقر اثنی عشری به عنوان رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور منصوب شد
۱۳۹۷-۰۳-۰۷

آمارها، پژوهش‌ها، نظرسنجی‌ها و تحلیل‌های انجام گرفته از سوی مؤسسات مختلف نشان می‌دهد که تقریباً همه رهبران صاحب نفوذ در حوزه کسب ‌و کار بر این باور هستند که در پنج سال آینده، الگوی رفتاری مشتریان تغییر پیدا خواهد کرد.



در همین ارتباط مؤسسه Insight UK پژوهشی انجام داده و نقطه نظرات ۲۰۰ رهبر بزرگ کسب ‌و کار را که هریک چیزی حدود ۵۰۰ کارمند در کشور انگلستان دارند، جویا شده است. تقریباً اکثر این رهبران باور داشتند که پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه فناوری‌های دیجیتال تغییر و تحول اساسی را در کسب ‌و کار آن‌ها به وجود آورده و همچنین شیوه ارائه خدمات از سوی این شرکت‌ها را دستخوش تغییر کرده است.
این رهبران معتقدند که حتی اگر فناوری‌هایی همچون کلاود، تجزیه و تحلیل داده‌ها، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی و گوشی‌های هوشمند را در نظر نگیریم، باز هم اکثر شرکت‌ها با سرباره‌های (header) بزرگ اطلاعاتی روبه‌رو هستند. همین موضوع باعث شده است تا شرکت‌ها این فرصت را پیدا نکنند تا به درخواست‌ها و نیازهای کاربران در حوزه دیجیتال پاسخ درستی دهند. از طرفی این سازمان‌ها در حوزه امنیت و حفظ حریم خصوصی نیز با چالش‌هایی روبه‌رو شده‌اند و بر این باورند که این چالش‌ها در آینده بیش از پیش خواهد شد. چیزی حدود ۸۴ درصد از این مدیران گفته‌اند که اکثر مشتریان تمایل دارند تا از این موضوع مطلع شوند که داده‌های مربوط به آن‌ها در چه مکانی ذخیره‌ می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که دو عامل محرمانگی اطلاعات و امنیت تا چه اندازه برای کاربران با اهمیت است.
اما نکته‌ای که نزدیک به ۵۴ درصد از رهبران به آن اذعان دارند این است که اتخاذ یک الگوی امنیتی کارآمد برای ذخیره‌سازی داده‌ها رویکردی بسیار پیچیده و سخت است. نزدیک به ۳۸ درصد از این رهبران بر این باور هستند که از طریق پیاده‌سازی راه ‌حل‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات ممکن است این شانس را پیدا کنند تا امنیت را نیز بهبود بخشند. مؤسسه Insight UK در همین ارتباط پستی را منتشر کرده و گفته است: «ما با واقعیت‌های مهمی در حوزه امنیت به‌ویژه در اروپا مواجه هستیم. قانون موسوم به حفاظت از اطلاعات عمومی (GDPR) تا ۶ ماه آینده در اروپا به مرحله اجرا درخواهد آمد. پیاده‌سازی این قانون به‌جای آن‌که کمک‌کننده باشد، یک حرکت رو به عقب است و تنها باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع می‌شود، به ‌طوری که مسئولیت شرکت‌ها به‌ویژه شرکت‌های بین‌المللی را چند برابر می‌کند و باعث می‌شود مشتریان و سرمایه‌گذاران نیز در این زمینه ضررهای مالی را متوجه شوند.»
با وجود این، اگر به نمونه تلخ افشای اطلاعات مؤسسه TalkTalk در سال ۲۰۱۶ نگاه کنیم، مشاهده می‌کنیم که این شرکت چیزی حدود ۶۰ میلیون پوند از دارایی‌های خود را از دست داد. اما فراتر از آن سرمایه، این شرکت تنها ظرف ۳ ماه نزدیک به ۱۰۰ هزار مشتری خود را نیز از دست داد. مدیر فناوری اطلاعات برنامه‌های مؤسسه Insight UK در ارتباط با امنیت سرویس‌های مرتبط با مشتریان گفته است: «در جهانی که همه دستگاه‌ها آنلاین هستند، هر دستگاه نقش یک نقطه ورودی را بازی می‌کند.
به همین دلیل ضروری است که مبحث امنیت سایبری در هر پروژه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، محصول، سرویس یا ابزار به‌عنوان یک مؤلفه کلیدی مورد توجه قرار گیرد و پیاده‌سازی شود. این رویکرد باعث می‌شود تا در آینده به سطحی از امنیت دست پیدا کنیم که مد نظر مشتریان قرار دارد.»

 

منبع: ماهنامه شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *