۱۰ ثانیه جادویی: چرا ریست کردن روتر بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند؟
۱۳۹۶-۰۹-۱۸
اینترنت پاسارگاد در بوئین زهرا و آبیک نیز همراه شما خواهد بود
۱۳۹۶-۰۹-۱۸
راهنمای خرید تبلت:

نگاهی به بهترین تبلت‌های زیر یک میلیون تومان بازار

 

تبلت‌ها را می‌توان گجت‌هایی مابین لپتاپ و گوشی دانست. در ابتدای ظهور تبلت، شک و گمان‌های بسیاری در ارتباط با ماهیت و کارکرد آن وجود داشت؛ اما امروزه تبلت‌ها جای خود را در بین کاربران پیدا کرده‌اند و روز به روز با نوآوری‌های شرکت‌های سازنده، امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در راهنمای خرید حاظر نگاهی به بهترین تبلت‌های زیر یک میلیون تومان بازار خواهیم داشت.

 

در این متن ما به بررسی چند نمونه از بهترین تبلت‌های بازار در بازه قیمت زیر یک میلیون تومان می‌پردازیم تا کمکی کرده باشیم به افرادی که قصد دارند با هزینه‌ای نه‌چندان زیاد، صاحب تبلت شوند.

اولین نکته در خرید تبلت، پاسخ به این پرسش است که از یک تبلت چه نیازی داریم؟ تبلت‌ها انواع مختلفی دارند و برای کاربری‌های متفاوتی طراحی شده‌اند. در این متن سعی کرده‌ایم از انواع مختلف تبلت نمونه‌هایی بیاوریم. با شبکه همراه باشید.

Huawei Mediapad T3 10 (قیمت حدود ۸۰۰ هزار تومان)

 

یکی از تبلت‌های خوش‌قیمت هوآوی که امکانات قابل قبولی هم دارد، هوآوی مدیاپد تی ۳ ۱۰ اینچی است. این تبلت با دارا بودن رزلوشن ۸۰۰ × ۱۲۸۰ و تراکم پیکسلی ۱۵۷ پیکسل بر هر اینچ، از لحاظ صفحه نمایش چندان قوی نیست؛ اما همین مقدار هم برای دیدن فیلم و وب‌گردی کفایت می‌کند. مدیاپد T3 قابلیت مکالمه هم دارد و داری یک درگاه برای سیم‌کارت است. تراشه مورد استفاده در این تبلت از نوع Snapdragon 425 بوده و توان پردازش آن تا ۱.۴ گیگاهرتز هم می‌رسد. مقدار حافظه اجرایی در این تبلت تنها ۲ گیگابایت است و فضای ذخیره‌سازی آن هم بیشتر از ۱۶ گیگابایت نیست. البته این مقدار می‌تواند به کمک یک کارت حافظه جانبی، ۶۴ گیگابایت افزایش پیدا کند. دوربین اصلی این تبلت ۵ و دوربین سلفی آن ۲ مگاپیکسلی است و متاسفانه روی آن خبری از فلش هم نیست. مدیاپد T3 با یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپری و اندروید ۷.۰ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

 

Acer Aspire Switch 10 (قیمت حدود ۹۲۰ هزار تومان)

اسپایر سوییچ ۱۰ یک تبلت هیبریدی است و مناسب افرادی است که گاهی به لپتاپ و گاهی به تبلت نیاز دارند. بدنه این تبلت از جنس آلومینیوم است و وزن آن با کیبورد به ۱۱۷۰ گرم می‌رسد. تراشه مورد استفاده در سوییچ ۱۰ از نوع Intel Atom است و توانایی پردازش تا ۱.۳ گیگاهرتز را دارد. فضای ذخیره‌سازی در این تبلت ۳۲ گیگابایت است و ۲ گیگابایت هم حافظه اجرایی دارد که با کارت حافظه می‌توان آن را ۶۴ گیگابایت دیگر افزایش داد. نمایشگر ۱۰.۱ اینچی این تبلت هم رزولوشن ۷۶۸ × ۱۳۶۶ دارد و تراکم پیکسلی آن ۱۵۵ پیکسل بر هر اینچ است که چندان عالی نیست. این تبلت فاقد دوربین اصلی است و تنها یک وب‌کم ۲ مگاپیکسلی دارد. سیستم عامل موجود روی Aspire Switch 10 ویندوز ۸ است و یک باتری لیتیوم پلیمری ۲ سلولی وظیفه تامین انرژی آن را به عهده دارد. هرچند این دستگاه دیگر کمی قدیمی شده است، اما با توجه به قیمتی که دارد، ارزش خرید آن همچنان بالا است.

 

Samsung Galaxy Tab E 9.6 (قیمت حدود ۹۳۰ هزار تومان)

 

 

این تبلت با بدنه پلی‌کربناتی و صفحه نمایش ۹.۶ اینچی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. رزولوشن این تبلت هم مثل موارد بالا چندان دلچسب نیست و در آن به تراکم پیکسلی ۱۵۷ پیکسل بر هر اینچ بسنده شده. تراشه مورد استفاده در گلکسی تب E 9.6 از نوع Spredtrum SC7730 است و قابلیت پردازش تا ۱.۳ گیگاهرتز را دارد. مقدار حافظه اجرایی در این تبلت هم تنها ۱.۵ گیگابایت است و نباید از آن انتظار اجرای تعداد زیادی اپ به صورت همزمان را داشته باشید. فضای ذخیره‌سازی این تبلت فقط ۸ گیگابایت است، اما خوشبختانه می‌توان این مقدار را به کمک کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش داد. این تبلت همچنین به یک دوربین ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است که عملکرد فوق‌العاده‌ای ندارند. نسخه سیستم عامل این گلکسی تب در ابتدا ۴.۴ است، اما می‌توان آن را به‌روزرسانی کرد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به کار رفته روی آن هم عملکرد مناسبی دارد و می‌توان آن را بزرگترین نقطه قوت این تبلت دانست. در کنار تمام نقاط ضعف این تبلت، این را هم اضافه کنید که از فناوری ۴G پشتیبانی نمی‌کند.

 

Lenovo IdeaPad Miix 310 (قیمت حدود ۹۹۰ هزار تومان)

 

 

این هم یک تبلت هیبریدی دیگر است که از طراحی خوبی برخوردار است. آیدیاپد میکس ۳۱۰ قابلیت پشتیبانی از سیمکارت ندارد و صفحه نمایش آن هم با داشتن تراکم پیکسلی ۱۴۹ اینچی چندان رضایتبخش نیست. دوربین اصلی این تبلت ۵ مگاپیکسلی است و یک دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی هم دارد. بلندگوی استریو چیزی است که به ندرت در تبت‌های این رده قیمتی می‌بینیم، اما آیدیاپد دارای این ویژگی است. باتری ۳۳ وات ساعتی این تبلت برای ۱۰ ساعت پخش ویدیو کفایت می‌کند که عملکرد قابل توجهی است. تراشه به کار رفته روی این تبلت از نوع Intel Atom است و قابلیت پردازش تا ۱.۴ گیگاهرتز را دارد. آیدیا پد میکس ۳۱۰ با داشتن تنها ۲ گیگابایت حافظه اجرایی، در امر چند وظیفگی چندان قدرتمند نیست و تازه اوضاع وقتی بدتر می‌شود که متوجه می‌شوید فضای ذخیره‌سازی این تبلت تنها ۳۲ گیگابایت است و از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی نمی‌کند! با این وجود این تبلت دارای ویندوز ۱۰ است و اکثر برنامه‌های سبک را به راحتی اجرا می‌کند.

 

Xiaomi Mi Pad 3 (قیمت حدود ۱ میلیون تومان)

 

 

یکی از بهترین تبلت‌ها در این رده قیمتی بدون شک می پد ۳ شیائومی است. بدنه فلزی با کیفیت ساخت بالا، وزن سبک‌تر نسبت به سایر تبلت‌ها (۳۲۸ گرم) و باتری قدرتمند ۶۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این تبلت، آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید تبدیل کرده است. این تبلت نه‌تنها یک گزینه مناسب برای امور رسانه‌ای و وب‌گردی است، بلکه با داشتن ۴ گیگابایت حافظه رم و پردازنده شش هسته‌ای قدرتمندی که توانایی پردازش تا ۲.۱ گیگاهرتز را دارد، برای اجرای بازی‌های نسبتا سنگین هم یک گزینه ایده‌ال به شمار می‌آید. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی می پد ۳ یک سر و گردن بالاتر از سایر تبلت‌های این رده قیمتی هستند. نمایشگر ۷.۹ اینچی این تبلت با رزولوشن ۱۵۳۶ × ۲۰۴۸ تراکم پیکسلی عالی ۳۲۶ پیکسل بر هر اینچ را به ارمغان می‌آورد و نمایش رنگ‌ها در این نمایشگر بسیار زنده و پویا است. فضای ذخیره‌سازی این تبلت ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت است و خبری از درگاه کارت حافظه هم نیست.

 

Yoga Tab 3 10 (قیمت حدود ۱ میلیون تومان)

 

این تبلت انواع و قیمت‌های مختلفی دارد؛ اما ما در اینجا تنها به بررسی مدل یک میلیونی آن می‌پردازیم. مشخصه بارز این تبلت خوش‌ساخت، قسمت استوانه‌ای آن است که دوربین غلطان و بلندگوهای قدرتمند یوگا تب روی آن سوار شده است. کاربرد اصلی این بخش استوانه‌ای، نگهدارنده تبلت است و می‌تواند تبلت را در حالت‌های مختلفی در اختیار کاربر قرار دهد. جدا از طراحی، نکته مثبت چندان مهم دیگری در این تبلت به چشم نمی‌خورد. تراشه مورد استفاده در آن Snapdragon 210 با توان پردازش تا ۱.۳ گیگاهرتز است و ۲ گیگابایت حافظه اجرایی در کنار آن وجود دارد. حافظه داخلی یوگا تب ۳ ده اینچی برابر با ۱۶ گیگابایت است و امکان استفاده از کارت حافظه تا ۳۲ گیگابایت هم وجود دارد. رزولوشن نمایشگر این تبلت ۸۰۰ × ۱۲۸۰ است و تراکم پیکسلی آن هم حدود ۱۵۰ پیکسل بر هر اینچ است. بر خلاف سایر تبلت‌های این لیست، پنل مورد استفاده در این نمایشگر از نوع LED است که ضامن داشتن کنتراست بالاتری نسبت به سایر تبلت‌ها است. دوربین ۸ مگاپیکسلی این تبلت به لطف طراحی خاصی که دارد هم می‌تواند به عنوان دوربین اصلی و هم به عنوان دوربین سلفی مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما خبری از فلش نیست. باتری این تبلت یکی دیگر از نقاط قوت آن است: ۸۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت که برای ۱۸ ساعت تماشای ویدیو کافی است.

 

Asus ZenPad S 8.0 (قیمت حدود ۱میلیون تومان)

 

یکی دیگر از گزینه‌های زیر یک میلیونی، این تبلت فوق‌العاده خوش‌ساخت ایسوس است که ارزش خرید بسیار بالایی دارد و احتمالا بهترین تبلت در این رده قیمتی است. این تبلت با ساختاری از آلومینیوم و پلاستیک، احساس کار با یک تبلت بسیار گران‌تر را به دست کاربر منتقل می‌کند. نمایشگر زن‌پد اس ۸ دارای رزولوشن فوق‌العاده ۱۵۳۶ × ۲۰۴۸ است و تراکم پیکسلی ۳۲۰ پیکسل بر هر اینچ را بر روی پنل LED Backlit IPS LCD در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تراشه به کار رفته در این تبلت هم از نوع Intel Atom است و قابلیت پردازش تا ۱.۶ گیگاهرتز را دارد. به کمک این تراشه و ۴ گیگابایت حافظه رم، در این تبلت به راحتی می‌توانید بازی‌های نیمه سنگین را اجرا کنید. حافظه داخلی زن‌پد اس ۸ معادل ۶۴ گیگابایت است و روی آن درگاه کارت حافظه هم وجود دارد. دوربین اصلی این تبلت ۵ و دوربین سلفی آن ۲ مگاپیکسل است و کیفیت قابل قبولی دارند. زن‌پد S8 با اندروید ۵ و باتری ۴۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی روانه بازار شده است.

 

کلام آخر:

 

اگر با نمایشگرهای کمتر از ۷ اینچ هم می‌توانید کنار بیایید، گزینه‌های به مراتب قوی‌تری در این بازه قیمتی می‌توانید تهیه کنید که در بین آن‌ها شیائومی Mi Max ، Mi Max 2 و لنوو Phab از سایر گزینه‌ها ارزش خرید بالاتری دارند. اما اگر فقط و فقط به یک نمایشگر بزرگ احتیاج دارید، در بین محصولات برندهای مطرح به سختی می‌توانید گزینه بهتری از تبلت‌های پیشنهادی ما پیدا کنید.

 

منبع:ماهنامه شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *