چگونه اینترنت را بین دو کامپیوتر شخصی به اشتراک بگذاریم
۱۳۹۶-۰۹-۱۴
کاهش مصرف اینترنت
۱۳۹۶-۰۹-۱۴

محبوب‌ترین مودم‌های همراه ۴G کدام‌اند؟ + قیمت و عکس

دنیای اینترنت دنیای تغییرات سریع است. گویا همین دیروز بود که سعی در اتصال به اینترنت از طریق کارت های اشتراک اینترنت Dial Up داشتیم، اما امروزه به دنبال استفاده از اینترنت در همه جا و در حال حرکت هستیم، آن هم نه تنها دریافت اینترنت، بلکه دریافت و به اشتراک گذاری میان چندین دستگاه.

 

        پس از ورود موبایل به زندگی انسان‌ها و قابلیت برقراری تماس در هرجا و در حال حرکت، یک الگوی ضروری برای انسان‌ها به وجود آمد: دریافت خدمات در هر کجا حتی در حال حرکت. از این رو پس از اتصال کامپیوتر‌های ثابت به یکدیگر و به وجود آمدن اینترنت، همه ما نیاز به اینترنت بر روی گوشی‌های همراه خود داشتیم. در پاسخ به این نیاز اینترنت سیم کارت به وجود آمد و نسل به نسل توسعه یافت. اما هنوز کافی نبود.

اگر بخواهیم ساعات زیادی را از اینترنت سیم کارت خود استفاده کنیم متوجه یک نکته ناراحت کننده می‌شویم: مصرف سریع باتری. همچنین اگر بخواهیم از اینترنت موبایل در لب تاپ استفاده کنیم یا آن را به صورت نقطه اتصال (hotspot) برای دیگران فراهم کنیم، آن موقع دیگر با یک تلفن همراهی مواجه می‌شویم که در حال گرم شدن است و هر لحظه امکان دارد خاموش شود.

از این رو برای حل این مشکل، مودم‌های سیم کارتی به وجود آمدند. مودم‌هایی که در ابتدا به صورت دانگل‌هایی به لب تاپ و کامیپوتر‌ها نصب می‌شدند و اینترنت را از طریق درگاه usb به اشتراک می‌گذاشتند، اما بعد‌ها به صورت مودم روتر‌هایی درآمدند که قابلیت اشتراک اینرنت در بستر وای فای را فراهم می‌کردند.

بنابراین، اگر اهل سفر و جابجایی باشید و یا بخواهید در منزل یا محل کارتان از اینترنت سیم کارت استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما خرید یک مودم جیبی یا همراه است. اما کدام مودم مناسب شما است؟ در ادامه، تعدادی از محبوب ترین مودم‌های موجود در بازار ایران را معرفی کرده و به بیان مهم ترین ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

مودم همراه TP LINK مدل M7350 

اگر بخواهید با صرف هزینه ای بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومان، یک مودم عالی تهیه کنید، پینشهاد ما به شما مودم TP-LINK M7350 است. از جمله مهم ترین ویژگی‌های این مودم می‌توان به پشتیبانی از فناوری ۴G LTE با قابلیت دانلود ۱۵۰Mbps و آپلود ۵۰Mbps، پشتیبانی از اتصال همزمان ۱۰ دستگاه، قابلیت کار تا ۱۰ ساعت با باتری ۲۵۵۰ میلی‌آمپری، قابلیت اتصال کارت microSD و قابلیت کار بر روی هر دو پهنای باند ۲.۴GHz و ۵GHz اشاره کرد.

قیمت : ۳۳۰ تا ۳۶۰ هزارتومان

مودم همراه Huawei مدل E8372

همان طور که از ظاهر این مودم متوجه می‌شوید، این مودم کمی متفات از مودم قبل است. ظاهر این مودم کاملاٌ شبیه به دانگل‌های usb سابق است که تنها اینترنت را بر روی دستگاه کامپیوتر شما به اشتراک می‌گذاشتند. اما این مودم علاوه بر دستگاهی که از طریق Usb به آن متصل می‌شود و البته برق خود را نیز از آن دریافت می‌کند، قابلیت به اشتراک گذاری اینترنت از طریق وای فای به ۱۰ کاربر را دارد. این مودم مناسب افرادی است که دائما و مستقل از لب تاپ یا کامپیوتر از اینترنت استفاده نمی‌کنند و البته نیاز به شارژ و نگهداری از باتری ندارد.

قیمت : ۱۹۰ تا ۲۲۰ هزارتومان

مودم همراه GNET مدل GM150

اگر میخواهید همزمان با استفاده از اینترنت، از تولید ملی کشورتان حمایت کنید، پیشنهاد ما به شما خرید محصول شرکت گرین است. مودم  GM150 که انصافا توانسته به خوبی جای خود را در میان محصولات مشابه خارجی باز کند، مودمی است که توانسته با پشتیبانی از پیامک، پورت microUSB ، کارت حافظه microSD و صفحه نمایش به خوبی نیاز‌های کاربران را در استفاده از اینرنت سیم کارتی برآورده سازد. از جمله ویژگی‌های مهم دیگر این مودم می‌توان به به باتری قدرتمند ۲ آمپری این مودم اشاره کرد که از نوع جداشدنی می‌باشد.

قیمت : ۱۸۰ تا ۲۱۰ هزارتومان

مودم همراه ایرانسل  مدل LH96

 

ایرانسل نیز که خود از ارائه دهندگان اینترنت ۴G می‌باشد خود اقدام به تهیه و فروش مودم‌های جیبی کرده است. مودم LH96 ایرانسل مودمی با ابعاد کوچک است که امکان حمل و نقل و جابجایی آن را آسان تر کرده است. این مودم با دارا بودن آنتن داخلی ۴G قابلیت ارائه سرویس اینترنت تا سرعت ۱۵۰Mbps را دارد. از جمله مهم ترین ویژگی‌های این مودم قابلیت کار کردن به صورت مودم ثابت است، به این معنا که می‌توان مودم LH96 ایرانسل را به صورت مستقیم به برق شهری متصل کرد و از آن استفاده نمود. اگر از سیم کارت ایرانسل استفاده می‌کنید و دوست دارید از مودم‌های این شرکت برای دریافت اینترنت ۴G استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از مودم LH96 می‌باشد.

قیمت : ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزارتومان

مودم روتر TP LINK مدل MR200

اگه حاضر هستید برای داشتن یک مودم ۴G با کیفیت تا ۵۰۰ هزارتومان هزینه کنید، پیشنهاد ما به شما مودم MR200 از شرکت TP LINK می‌باشد. همان طور که از شکل این مودم مشخص است، این مودم از دو آنتن قدرتمند ۲.۴GHz و ۵GHz بهره می‌برد که این امکان را می‌دهد تا شبکه‌های وای فای دوگانه (dual band) به صورت همزمان بر روی پهنای باند‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز ایجاد کند.این مودم علاوه بر اینترفیس وای فای، پورت‌های LANو WAN نیز ارائه می‌دهد و به گونه ای یک روتر نیز به حساب می‌آید. آنتن‌های قدرتمند ای مودم امکان دریافت سیگنال را درفاصله‌های دورتر و به صورت پایدارتری فراهم می‌سازد.

قیمت : ۴۲۰ تا ۴۴۰ هزارتومان

البته مودم‌های معرفی شده را می‌توان، برند‌های معرفی شده نامید. شما بسته به بودجه ای که می‌خواهید برای خرید یک مودم همراه ۴G در نظر بگیرید، می‌توانید یکی از مودم‌های شرکت‌هایی مانند Huawei، TP-Link و … را خریداری کنید و از اینترنت پرسرعت خود لذت ببرید.

منبع: ماهنامه شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *