ذخیره‌ساز ۶ کشویی جدید سینولوژی با پردازنده‌های اینتل
۱۳۹۷-۰۵-۰۴
راهنمای رفع مشکل خرابی کارت حافظه و بازیابی داده‌های پاک شده
۱۳۹۷-۰۵-۰۴

استاندارد VDSL نسل جدیدی از ارتباطات DSL برای دسترسی به اینترنت پرسرعت است که می‌تواند حداکثر سرعت دانلود ۵۲ مگابیت بر ثانیه را فراهم کند، در حالی‌که حداکثر سرعت دانلود در ارتباطات ADSL2+ برابر ۲۴ مگابیت بر ثانیه است. پس، یک مودم VDSL می‌تواند سرعتی دو برابر بهترین مودم‌ ADSL2+ فراهم کند. به تازگی شرکت مخابرات اقدام به ارائه سرویس VDSL در برخی مناطق تهران و همین‌طور کلان‌شهرها کرده است و کاربران خانگی به دنبال یک مودم VDSL مناسب هستند. مودم روتر V300 تندا هم دسترسی به اینترنت VDSL و هم شبکه وای‌فای را فراهم می‌کند.



معرفی و مشخصات Tenda V300 VDSL2

مودم روتر V300 ترکیبی از سه دستگاه مختلف است. ابتدا یک مودم VDSL2 است که می‌تواند سرعت دانلودی تا ۱۰۰ مگابیت را پشتیبانی کند. دوم، یک روتر بی‌سیم N300 است که می‌تواند یک شبکه وای‌فای با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز راه‌اندازی کند تا کاربران بی‌سیم به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند. به علاوه، دستگاه V300 یک سوییچ ۴ درگاهه با سرعت صد مگابیت هم دارد تا برخی دستگاه‌ها بتوانند با کابل شبکه به اینترنت هم متصل شوند.
این دستگاه ساده و جمع‌وجور، چهار درگاه اترنت RJ45 دارد که یک درگاه برای WAN و سه درگاه برای LAN تدارک دیده شده است. به علاوه، یک درگاه RJ11 نیز برای اتصال کابل تلفن دارد. این دستگاه از یک درگاه USB 2.0 با پشتیبانی از دانگل‌های ۳G و ۴G نیز سود می‌برند؛ یعنی کاربران می‌توانند اینترنت همراه را نیز روی این دستگاه به اشتراک بگذارند. به علاوه، کاربران با استفاده از این درگاه USB می‌توانند اطلاعات‌شان را روی شبکه به اشتراک بگذارند یا دانلودهایشان را به صورت مستقیم روی حافظه فلش یا درایوهای NAS ذخیره‌سازی کنند.

مودم روتر V300 از دو آنتن پر قدرت خارجی ۵ دسی‌بل سود می‌برد تا کاربران مطمئن باشند یک وای‌فای قوی با سیگنال‌هایی پایدار و دارای برد موثر زیاد خواهند داشت. این آنتن‌ها از فناوری MIMO پشتیبانی می‌کنند تا به طور همزمان دو دستگاه بتوانند ارسال و دریافت اطلاعات روی لینک‌های اختصاصی شبکه داشته باشند. پهنای‌باند فرکانس‌های رادیویی روی این روتر بی‌سیم نیز ۲۰ و ۴۰ مگاهرتز هستند.
این دستگاه از آدرس IPv6 پشتیبانی می‌کند، به ابزارهای مدیریت و کنترل پهنای‌باند شبکه، زمان‌بندی استفاده از اینترنت، فناوری WDS برای ارتباط با دیگر شبکه‌های بی‌سیم، فناوری IPTV برای اتصال و استفاده از تلویزیون‌های اینترنتی، فایروال SPI، فیلترسازی انواع آدرس مک، آی‌پی و یوآرال، پورت فورواردینگ، کلید WPS برای ارتباط امن یکتا میان روتر و دستگاه‌های دیگر، سیستم رمزنگاری WPA و WPA2 در کنار پروتکل رمزنگاری WEP با کلیدهای رمزنگاری ۶۴ و ۱۲۸ بیتی مجهز است. در ضمن لازم به ذکر است که مودم VDSL از ADSL هم پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند این دستگاه را هم اکنون برای سرویس ADSL خود استفاده کرده و در آینده برای VDSL نیز استفاده کنند.

حرف آخر

مودم روتر V300 هم یک مودم VDSL با سرعت بالا و هم یک روتر بی‌سیم با آنتن‌های خارجی پر قدرت است؛ یعنی بهترین گزینه برای کاربران خانگی تا با قیمتی مناسب بتوانند صاحب دستگاهی چندکاره شوند. دستگاه V300 به سادگی نصب و راه‌اندازی می‌شود؛ تمام نیازهای کاربران خانگی و اداری را دارد و مقرون‌به‌صرفه است چون مودم روترهای VDSL موجود در بازار ایران قیمت‌هایی بسیار بالاتر از V300 دارند.

منبع: ماهنامه شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *