چگونه اطلاعات یک صفحه خاص اینستاگرام را در تلگرام دانلود کنیم
۱۳۹۶-۱۱-۱۹
چرا ارزش بیت کوین در دو ماه گذشته روند کاهشی داشته است؟
۱۳۹۶-۱۱-۱۹

اگر گوگل درمورد بخش‌های دیگر آلفابت شفاف سازی بیش‌تری کند می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود.

 

گوگل دیگر تنها یک موتور جستجو نیست. فعالیت‌های این کمپانی در حال حاضر به قدری تنوع پیدا کرده است و شاخه‌های مختلف دارد که نام اصلی خود را به آلفابت و ماهیت کمپانی را به یک هلدینگ تغییر داده است. بر اساس گفته‌ی برایان نواک، تحلیلگر شرکت مورگان استنلی، اگر گوگل و کمپانی مادر آن، آلفابت، جزئیات بیش‌تری از دامنه‌ی گسترده‌ی کسب و کار خود را در اختیار عموم قرار می‌دادند، این کمپانی می‌توانست تبدیل به اولین کمپانی تریلیون دلاری جهان شود.

وی افزود:

همان گونه که درمورد دیگر کمپانی‌های فناوری (مانند آمازون) دیده شده است، شفاف سازی می‌تواند باعث شود سرمایه‌گذاران شرایط تجاری و فرصت‌ها را بهتر درک و ارزش گذاری کنند. گزارش کامل ما نشان می‌دهد چطور شفاف سازی می‌تواند منجر به این شود که ارزش هر سهم گوگل ۱۴۰۰ دلار (در مجموع یک تریلیون دلار) شود.

ارزش کل سهام آلفابت در حال حاضر چیزی در حدود ۷۲۶.۰۷ میلیارد دلار است. نواک تخمین می‌زند حدود ۴۱۰ میلیون دلار از آن متعلق به گوگل باشد. ارزش یوتیوب هم ۱۶۰ میلیارد دلار است که در مجموع ارزش هر دو را ۵۷۰ میلیون دلار می‌کند.

طبق گفته‌ی نواک، با افزودن حدود ۴۵ میلیارد دلار سهام پلتفرم گوگل کلود و حدود ۷۵ میلیارد دلار سهام خودرو خودران در وایمو، به ۶۹۰ میلیارد دلار ارزش در بازار می‌رسید. این یعنی دارایی‌های دیگر آلفابت مانند گوگل فایبر، گوگل پلی، وریلی، دیپ‌مایند، ایکس و واحدهای سخت‌افزاری تنها ۳۶ میلیارد دلار ارزش دارند.

نواک عنوان می‌کند که ۳۶ میلیارد دلار ارزش برای این دارایی‌ها بسیار کم است. بر اساس ارزش گذاری‌های نواک، آلفابت باید ۹۷۸ میلیارد دلار ارزش داشته باشد و مشکلی در رشد دادن کسب و کار خود و رسیدن به ارزش ۱ تریلیون دلار نداشته باشد.

نواک باور ندارد گوگل حساب‌های خود در هر کدام از این بخش‌ها را در مدت کوتاهی آشکار کند، که همین باعث می‌شود ارزش آن‌ها محدود شود. به همین خاطر قیمت هدف مورگان استنلی در حال حاضر ۱۲۰۰ دلار به ازای هر سهم است. ارزش سهام آلفابت امسال ۲.۳۶ درصد رشد داشته است.

 

منبع:markets.businessinsider

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *