چگونه باتری لپ‎تاپ خود را کالیبره کنیم
۱۳۹۶-۱۰-۲۰
آشنایی با یکی از مخرب ترین ویروس های جهان !!
۱۳۹۶-۱۰-۲۰
CES 2018: روتری هوشمند و انعطاف‌پذیر

ایسوس از روتر جدید و عجیب خود که به الکسا آمازون تجهیز شده رونمایی کرد

 

این‌گونه به نظر می‌رسد که الکسا در چند سال آینده به یکه‌تاز دستیاران مجازی تبدیل خواهد شد. دستیاری که تقریبا در هر کجایی پیدا می‌شود و از سوی شرکت‌های مختلف به کار گرفته می‌شود. اکنون نوبت به ایسوس رسیده است که در اقدامی جالب جدیدترین روتر خود را به این دستیار مجازی تجهیز کند.

روتری که ایسوس در نمایشگاه CES 2018 از آن رونمایی کرد، با سایر روترهای این شرکت وجه تمایز شاخصی دارد. ایسوس در زمینه طراحی روترها عادت‌های جالب و مخصوص به خود دارد. این شرکت سعی می‌کند روترها را به گونه‌ای طراحی کند که متفاوت با آن چیزی باشد که سال‌ها آن‌را مشاهده کرده‌ایم. روتری که سال گذشته از سوی این شرکت رونمایی شد همراه با حفره‌ای بود که میان آن قرار داشت. ایسوس در جریان برگزاری کامپیوتکس نیز از روتر دیگر خود به نام Blue Cave رونمایی کرد. اما روتری که امسال ایسوس از آن رونمایی کرده و Lyra Trio نام دارد به لحاظ ظاهری، شکلی شبیه به هرم دارد که اضلاع درونی آن به رنگ آبی هستند.

این روتر سه گوش که بیشتر شبیه به یک آهن‌روبا است، یک روتر مش است که با اتکا بر فناوری ۳X3 MIMO  دو بانده، اتصالی بهینه‌سازی شده و سریع را در اختیار شما قرار می‌دهد، روتر دومی که این شرکت از آن رونمایی کرد Lyra Voice نام دارد. Lyra Voice یک روتر مش است که به یک بلندگو استریو و آلکسا تجهیز شده است. هر دو این روترها در نیمه اول سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار عرضه خواهند شد، اما ایسوس هنوز در مورد قیمت این روترها اظهارنظری نکرده است.

ایسوس در خصوص این روتر هرمی گفته است که آنتن‌های این روتر به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که امواج وای‌فای را به شکلی بهینه در محیط منتشر می‌کنند. این طراحی منحصر به فرد روترها باعث شده است تا این روتر بتواند نقاط کور وای‌فای را از میان ببرد. هنوز به درستی مشخص نیست ما با چه محصولی روبرو هستیم، اما به نظر می‌رسد ایسوس از یک توسعه‌دهنده EA-N66 در این روتر استفاده کرده است. به واسطه آن‌که این توسعه‌دهنده به لحاظ شکل ظاهری با روتر Lyra Trio همخوانی دارد. محصول دیگری که ایسوس از آن رونمایی کرده Lyra Voice نام دارد که در اصل تلفیقی از یک بلندگوی هوشمند و یک روتر سه بانده است که از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac و الکسا پشتیبانی می‌کند. بدنه مستیلی و خاکستری رنگ این محصول با روتر Trio تفاوت محسوسی دارد.

روتری که درون آن اسپیکر و میکروفون کار گذاشته شده تا به شما اجازه دهد به شکل درستی با الکسا آمازون ارتباط برقرار کنید. هر دو روتر را می‌توان از طریق برنامه جدید Lyra پیکربندی کرد. در نتیجه شما از طریق گوشی هوشمند خود می‌توانید بر اطلاعات شبکه‌ای مبادله شده از سوی این روترها نظارت داشته باشید. این برنامه همچنین هر زمان مشکلی به وجود آید، شما را در جریان قرار می‌دهد. این حرف به معنای آن است که اگر شبکه شما به هر دلیلی از میان برود، دیگر نیازی نیست به سراغ روتر رفته و کلید ریست آن‌را فشار دهید، کنترل همه چیز در دستان شما قرار دارد.

 

منبع:ماهنامه شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *