ده برنامه شگفت‌انگیز و ناشناخته اندرویدی ارائه شده از سوی گوگل
۱۳۹۶-۱۲-۱۰
وای‎فای در مقابل اترنت: استفاده از یک اتصال سیمی‎ چقدر می‎تواند بهتر باشد؟
۱۳۹۶-۱۲-۱۰

اینترنت فضایی برای اشتغالزایی زنان روستایی

 

سال آینده طرح برگزاری دوره های آموزشی استفاده از اینترنت برای اشتغالزایی زنان روستایی در ۲۷۰ نقطه کشور، اجرایی می شود.

سودابه رادفرد، مشاور وزیر ارتباطات در همایش نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان افزایی زنان گفت: پس از تدوین سند راهبردی زنان و خانواده که با نگاه به برنامه پنجم و ششم توسعه و با توجه به اسناد بالا دستی تصویب شد، یکی از شاخص های مد نظر توسعه پایدار و متوازن در این زمینه بود.

وی افزود: توسعه متوازن ما را بر آن داشت که زنان شهری و روستایی هم زمان بتوانند از آموزش های لازم برای استفاده از اینترنت در جهت اشتغال زایی بهرمند شوند.
رادفرد با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی استفاده از اینترنت برای اشتغال‌زایی در ۵۰ نقطه کشور در سال ۹۶ با همکاری ادارات کل ICT استانی تصریح کرد: برای سال ۹۷ در نظر داریم این آموزش ها را در ۲۷۰ نقطه کشور و در دورترین نقاط روستایی کلید بزنیم که به صورت پایلوت طرح را در روستای ابرکوه استان یزد اجرا کرده ایم.

مشاور وزیر ارتباطات در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه براساس اطلاعات به دست آمده، زنان خانه دار کشور بیشترین استفاده کنندگان از فضای مجازی به شمار می آیند، اضافه کرد: تلاش کردیم که زنان برای فضای کسب و کار از فضای مجازی هم استفاده کنند چرا که بانوان بیشتر در فضای مجازی که پایه آنها سرگرمی و تفریحی است ، شرکت داشته اند.

منبع: ماهنامه شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *