Google Go تجربه ای متفاوت از جست و جو در اینترنت
۱۳۹۶-۰۹-۲۲
صعود چهار رتبه‌ای ایران در شاخص‌های ICT جهان
۱۳۹۶-۰۹-۲۲

بررسی رم‌های جدید اچ پی در سرورهای نسل ۱۰

 

        حافظه‌های HPE DDR4 SmartMemory دارای تکنولوژی منحصربفردی هستند که مخصوص سرورهای اچ پی طراحی شده است و در سرورهای پرولیانت نسل ۹ و ۱۰، خانواده Apollo، سیستم‌های Blade و Synergy استفاده می‌شوند. در ادامه با ویژگی‌ها و آپدیت‌های این رم‌ ها آشنا می‌شوید.

حافظه‌های HPE DDR4 SmartMemory دارای تکنولوژی منحصربفردی هستند که مخصوص سرورهای اچ پی طراحی شده است و در سرورهای پرولیانت نسل ۹ و ۱۰، خانواده Apollo، سیستم‌های Blade و Synergy استفاده می‌شوند. این حافظه‌ها تحت آزمایش‌های سختی قرار می‌گیرند که بتوانند کاملا سازگار و بهینه در سرورهای اچ پی کار کنند. کیفیت و قابلیت اطمینانی که DRAMها دارند اهمیتی بیش از پیش دارند. در دیتاسنترها، مجازی‌سازی سروری، Cloud Computing، اپلیکیشن‌های دیتابیسی بزرگ، نیاز روزافزونی به حافظه‌هایی با ظرفیت بالا همراه با Uptime بیشتر دارند.

حافظه‌هایی که همراه با سرورهای نسل ۱۰ اچ پی به بازار عرضه شده، سرعت و پهنای باند بیشتری نسب به حافظه‌های نسل قبلی فراهم می‌کنند. دسترس‌پذیری بالا، کارایی بالا و سرعت در Fault  Tolerance از مهمترین پیشرفت‌های این تکنولوژی است. سرعت نرخ انتقال داده در این نسل، نسبت به حافظه‌های نسل قبلی افزایش ۶۶ درصدی دارد.

سرورهای نسل ۱۰ اچ پی قرار است به جای ۴ کانال حافظه از ۶ کانال حافظه پشتیبانی کنند و این DIMMها با ظرفیت بالایی که دارند مقدار جدید و بی‌سابقه‌ای از ظرفیت حافظه را ارائه می‌دهند که برای اغلب حجم‌های کاری سروری که Most Demanding هستند مناسبند. در واقع با پیشرفت تکنولوژی از ۴ گیگابایت به ۸ گیگابایت، می‌توانیم از DIMMهایی با ظرفیت بالاتر استفاده کنیم.

حافظه‌هایی که همراه با سرورهای نسل ۱۰ اچ پی به بازار عرضه شده‌اند، نسلی از حافظه‌های سروری هستند که حداکثر از سرعت ۲۶۶۶ مگاهرتز پشتیبانی می‌کنند و با نسل جدید پردازنده‌های سروری که قابلیت‌های بسیاری در کارایی دارند، سازگارند. این پردازنده‌ها که همانند این حافظه‌ها با سرورهای نسل ۱۰ اچ پی ارائه شده‌اند همان پردازنده‌های نسل ۵ اینتل زئون هستند که علاوه بر کارایی و سرعت بالا، امنیت بالاتری نیز دارند. امنیتی که در سرورهای نسل ۱۰ اچ پی بسیار قابل توجه است.

 

نکاتی برای استفاده از رم‌ها در سرورهای نسل ۱۰

  • DIMMها باید همراه با پردازنده‌های مناسب استفاده شوند.

  • اگر در سیستم‌هایی که قابلیت پشتیبانی از دو پردازنده را دارند، تنها از یک پردازنده استفاده شود، تنها نیمی از اسلات‌های حافظه قابل استفاده هستند.

  • برای داشتن حداکثر کارایی، پیشنهاد می‌شود ظرفیت حافظه‌ها را بین پردازنده‌های نصب شده در سرور، به صورت بالانس استفاده کنید.

  • اگر از دو پردازنده استفاده می‌کتید، DIMMها را بین دو پردازنده تقسیم کنید.

  • اولین اسلات‌هایی که در یک کانال باید پر شوند، اسلات‌های سفید هستند.

  • ترکیب انواع DIMMها (UDIMM، RDIMM و LRDIMM) پشتیبانی نمی‌شود.

  • حداکثر سرعت حافظه بستگی به نوع حافظه، پیکربندی حافظه و مدل پردازنده دارد.

منبع: HPE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *