چگونه عمر یک مرکز داده را افزایش دهیم؟
۱۳۹۶-۱۲-۰۷
اینترنت فضایی برای اشتغالزایی زنان روستایی
۱۳۹۶-۱۲-۰۷

ده برنامه شگفت‌انگیز و ناشناخته اندرویدی ارائه شده از سوی گوگل

 

اگر به فروشگاه پلی‌استور مراجعه کنید با انواع مختلفی از برنامه‌ها روبرو می‌شوید. برنامه‌هایی که برای دسترسی ساده‌تر کاربران به آن‌ها در گروه‌های مختلفی طبقه‌بندی شده‌اند. آیا از این موضوع اطلاع داشتید که گوگل خود برنامه‌های اندرویدی جالبی را طراحی کرده و در این فروشگاه قرار داده است؟ ما در این مقاله به‌طور مختصر این برنامه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

شماره یک، Wallpapers

Wallpapers برنامه‌ای است که به‌طور رسمی از سوی گوگل منتشر شده، مجموعه‌ای از تصاویر پس‌زمینه‌ها، کارهای هنری و بافت‌های مختلف را در خود اختیار شما قرار می‌دهد. این برنامه دارای مجموعه‌ای شگفت‌انگیز به نام Earth است که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر ماهواره‌ای مربوط به سیاره زمین را از درون آن پیدا کنند. این تصاویر پس‌زمینه در طول روز تغییر پیدا می‌کنند.

شماره دو، PhotoScan

PhotoScan یک برنامه جدید اسکنر منتشر شده از سوی گوگل ارائه است که به شما اجازه می‌دهد از طریق دوربین گوشی خود اسناد و تصاویر را اسکن کرده و ذخیره‌سازی کنید. این برنامه از تکنیک‌‌های خاصی استفاده می‌کند تا کیفیت عکس‌های اسکن شده را بهبود بخشد. برای کالیبراسیون رنگ‌ها و حذف نویزهایی که ممکن است به وجود آید PhotoScan از برنامه هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌کند.

شماره سه، Google Trips

Google Trips به شما اجازه می‌دهد به شکل ساده‌ و مجازی دنیای خود را کشف کرده و اقصا نقاط جهان را مشاهده کنید. برنامه‌ای که حتا به شکل آفلاین نیز قابل استفاده است. اگر اهل مسافرت کردن هستید این برنامه ضمن آن‌که به شکل آفلاین اطلاعات و نقشه‌های سفر را در دسترس شما قرار می‌دهد، جزییات مربوط به مکانی که انتخاب کرده‌اید را نیز به شما نشان می‌دهد. همچنین فراموش نکنید در ایام نوروز اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید از طریق این برنامه به اطلاعات مربوط به هتل‌ها، اجاره‌ ماشین‌ها، رزرو رستوران‌ها و…. دسترسی خواهید داشت.

شماره چهار، Google Fit

Google Fit گوگل بر این باور است که این برنامه تازه منتشر شده در مدت زمان بسیار کوتاهی روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی نصب خواهد شد. با این وجود برنامه به‌گونه‌ای طراحی نشده که به‌طور مستقیم روی گوشی اندرویدی شما قابل استفاده باشد، بلکه در پس‌زمینه دستگاه قرار گرفته و فعالیت‌های جسمانی شما را ردیابی می‌کند. به‌طور مثال در طول روز چند قدم بر می‌دارید یا در یک روز تحرک جسمانی شما چند ساعت یا دقیقه می‌شود.

شماره پنج، Google Opinion Rewards

Google Opinion Rewards برنامه‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد کسب درآمد کنند. کاربران تنها باید به سوالاتی که ظاهر می‌شود به سرعت پاسخ داده و از گوگل پلی جایزه خود را دریافت کنند. در ادامه کاربران می‌توانند از Google Play Credit به منظور خرید بازی‌ها، نرم‌افزارها‌، فیلم‌ها و…. استفاده کنند.

شماره شش، Files Go

Files Go یک برنامه مدیر فایل جدید است که به شما در آزادسازی فضای حافظه، پیدا کردن سریع‌تر فایل‌ها و به اشتراک‌گذاری راحت‌تر فایل‌ها به شکل آفلاین با سایر کاربران کمک می‌کند. تنها از طریق چند مرحله ساده قادر به آزادسازی فضای اشغال شده خواهید بود. حذف تصاویر قدیمی و گفت‌وگوهایی که در برنامه‌های چت داشته‌اید، حذف فایل‌های تکراری، پاک کردن برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، آزادسازی حافظه کش و بسیاری دیگر از کارها از طریق برنامه یاد شده امکان‌پذیر است.

شماره هفت، Google Keep

Google Keepیک برنامه جالب دیگر ارائه شده از سوی گوگل است که به شما در نوشتن یادداشت‌ها و ساخت فهرست‌ها، تنظیم زمان و یادآوری قرار ملاقات‌ها و همچنین بررسی این موضوع که آیا همه کارهای خود را سروقت انجام داده‌اید یا خیر کمک می‌کند. اگر با همکار خود روی پروژه مشترکی کار می‌کنید از طریق این برنامه وظایف مربوط به همکار، تنظیم یادداشت‌ها و فهرست‌ها را می‌توانید ایجاد کرده و با یکدیگر روی پروژه‌ای کار کنید.

شماره هشت، Datally

Datally یکی دیگر از برنامه‌های هوشمند ارائه شده از سوی گوگل است. این برنامه اساسا به منظور مدیریت بر اینترنتی موبایلی طراحی شده و به شما در نظارت، ذخیره کردن و کنترل داده‌های دریافتی یا ارسالی کمک می‌کند. از طریق ردیابی و کنترل داده‌های مصرفی شما می‌توانید در اینترنت موبایلی مصرفی خود صرفه‌جویی داشته باشید.

شماره نه، Google Classroom

Classroomیک سرویس رایگان برای مدارس، محیط‌های آموزشی و هر شخصی است که یک حساب کاربری گوگلی دارد. برنامه Classroom کمک می‌کند تا آموزگاران و دانش‌پژوهان بتوانند در خارج از محیط آموزشی با یکدیگر در ارتباط باشند. Classroom ضمن صرفه‌جویی در زمان و کاغذ به شما کمک می‌کند به شکل مجازی کلاس‌هایی را ایجاد کرده، تکالیفی را برای انجام ارسال کرده و به شکل سازمان‌دهی شده‌ای با دانش‌پژوهان خود در ارتباط باشید.

شماره ده، Google Arts & Culture

Google Arts & Cultureاساسا یک پلتفرم برای ملاقات با مردم، بازدید از مکان‌ها و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با رویدادهایی است که جهان پیرامون ما را شکل داده‌اند. کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با معروف‌ترین موزه‌های جهان یکی از قابلیت‌های جالب این برنامه است. این برنامه اطلاعات نزدیک به ۱۲۰۰ موزه، گالری و موسسه بین‌المللی واقع در ۷۰ کشور جهان را در خود جای داده است تا همه کاربران آنلاین به شکل ساده‌ای به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. 

منبع:ماهنامه شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *