Mirai؛ بدافزار اینترنت اشیا
۱۳۹۷-۰۱-۲۹
۱۰ موبایل اول دنیا از نظر دوربین
۱۳۹۷-۰۱-۲۹

چه اقداماتی باید انجام دهیم تا تبلت ما در امنیت کامل بوده و از خطرات فراوان در امان باشد؟



تبلت نو مبارک!
این فناوری راهى قوى و راحت براى ارتباط با دیگران، خرید آنلاین، تماشاى فیلم، بازى و انجام فعالیت هاى بی‌شمار دیگر مى باشد. چون تبلت به احتمال زیاد بخش مهمى از زندگیتان خواهد شد، حتى شاید جایگزین کامپیوترتان شود، اینها چند قدم کلیدى است که باید بردارید تا تبلت و اطلاعاتتان امن و مطمئن باشند.

احتمالا شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که بزرگترین ریسک براى تبلت تان هکرها نیستند، بلکه به احتمال زیاد خود شما هستید.
احتمال اینکه تبلت خود را گم کنید، فراموش کنید یا دزدیده شود بیشتر از احتمال هک شدنش است. اولین کارى که باید براى حفاظت از تبلت انجام دهید قفل خودکار صفحه را فعال کنید. یعنى اینکه هر بار بخواهید از تبلت استفاده کنید، اول باید قفل صفحه را با کد عبور قوى، الگوى ترسیمى یا اثر انگشت باز کنید. اینکار باعث مى‌شود که اگر تبلت گم شد یا دزدیده شد کسى به اطلاعات آن دسترسى نخواهد داشت، باعث حفاظت از تمام اطلاعات شخصى، اپلیکیشن ها و هر چیز دیگرى در تبلت مى شود.

در این نوشته کوتاه  نکات بیشترى براى کمک به حفاظت از تبلت جدیدتان ارائه مى شود:
۱- نصب و راه اندازى نرم افزارى براى اینکه تبلت را اینترنتى بتوانید ردیابی و کنترل کنید. بدینوسیله اگر تبلت گم یا دزدیده شد، بالقوه می‌توان از طریق اینترنت به آن وصل شد و مکانش را یافت، یا در بدترین حالت از راه دور همه اطلاعات روى آن را پاک کرد.

۲- دستگاه را به‌روزرسانی کنید و به‌روز رسانی خودکار را فعال نمایید در نتیجه همیشه تبلت با آخرین نسخه سیستم عامل‌ها کار مى‌کند. حمله کنندگان همیشه بدنبال نقاط ضعف جدید در نرم افزار ها، و فروشندگان بطور پیوسته به‌روز رسانی‌هاى جدید و نرم افزار هاى ترمیمى جدید براى حل این موضوع منتشر مى‌کنند. با استفاده همیشگى از آخرین سیستم عامل ها و آخرین نسخه اپلیکیشن موبایل، کار را براى هر کسى که بخواهد به تبلت شما حمله کند بسیار سخت خواهید کرد.

۳- براى تنظیم تبلت براى بار نخست، مخصوصا قسمت انتخاب حفظ حریم خصوصى خیلى دقت کنید. یکى از بزرگترین مسائل حریم در تبلت، توانایی اطرافیان براى ردیابی و دانستن مکان هست. ما توصیه مى کنیم قسمت مکان یابی را براى همه چیز از کار بیاندازید، سپس قسمت مکان‌یابی را فقط براى اپلیکیشنى که احساس مى‌کنید نیاز است فعال کنید. براى بعضى اپلیکیشن ها توانایی ردیابی‌ مکان شما بسیار مهم است، مثل نرم افزار هاى نقشه بردارى یا براى پیدا کردن یک رستوران محلى، اما بیشتر اپلیکیشن ها به زمان واقعى حضور شما در مکانی احتیاج ندارند.

۴- بیشتر اپلیکیشن‌ها و تبلت ها اطلاعات شما را در سیستم ابری ذخیره مى‌کنند. به همین دلیل، مطمئن شوید که مى‌دانید داده‌هایتان کجاست و چگونه امن شده‌ است. مثلا، اتفاقی که اصلا نمى‌خواهید براى عکس‌هاى خصوصى‌تان بیافتد اینست که همه دنیا بتوانند آنها را ببینند، مخصوصا با اطلاعات منطقه جغرافیایی که عکس گرفته شده نیز همراه عکس باشد. پیش فرض هر گونه به اشتراک‌گذارى از اطلاعاتتان در سیستم ابری را از کار بیندازید، سپس هر گاه خواستید چیز مخصوصى را به اشتراک بگذارید آنرا فعال کنید.

۵- تبلت ها بطور فزاینده اى با اپلیکیشن ها و سایر وسایل مثل تلفن‌هاى هوشمند و لپ تاپ ها هماهنگ هستند. هماهنگى ویژگی خیلى خوب است، اما موظب باشید که کدام اپلیکیشن یا آیتم را مجاز به هماهنگى مى‌کنید. اگر هماهنگ سازى فعال است، از ظاهر شدن سایت‌هایی که با تبلت بازدید کرده‌اید یا مدارکى که در تبلت ایجاد کرده اید در مرورگر محل کارتان تعجب نکنید.

 

منبع:ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *