۵ اشتباه امنیتی که هر روز مرتکب می شویم
۱۳۹۶-۰۸-۱۶
راهنمای کامل پاک کردن بدافزارها از روی ویندوز
۱۳۹۶-۰۸-۱۶

  • شش فناوری جدید برای ارائه اینترنت سریع تر و بهتر
  • اینترنت یکی از مهم ترین اختراع های روزگار مدرن امروزی است. برآوردهای اخیر نشان می دهد تنها ۴۰ درصد از مردم سراسر جهان به اینترنت دسترسی دارند و از آنجا که اتصال به اینترنت از هر زمان دیگری مهم تر است، فناوری های جدید برای ارائه اینترنت جهانی و خدمات سریعتر در حال ظهور هستند.

    در قاره های مختلف، پروژه های تحقیق و توسعه زیادی در حال اجراست تا امکان استفاده از اینترنت برای تک تک افراد کره زمین میسر شود و یک جهان آنلاین با سرعت مشابه برای همگان فراهم شود. در ادامه به این فناوری های جدید اشاره خواهیم کرد:

    – فیس بوک از پهباد خورشیدی برای ارسال اینترنت استفاده می کند


    «مارک زوکربرگ» بنیان گذار فیس بوک تمایل زیادی به متصل کردن کل جهان به اینترنت دارد. این شرکت قصد راه اندازی هواپیماهای بدون سرنشین (پهباد) غول پیکر برای ارائه اینترنت در سراسر جهان را دارد. طول بال های این پهباد خورشیدی که Aquila نام دارد به اندازه بال های هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ است. این پهباد اولین پرواز آزمایشی خود را در خرداد امسال پشت سر گذاشت و با آنکه در آن زمان مجهز به فناوری انتشار اینترنت نبود، اما همین پرواز یک موفقیت بزرگ به حساب میآید. این پرواز طولانی ۹۶ دقیقه به طول انجامید و به گروه تحقیقاتی برای ورود به مرحله بعدی این نوآوری کمک بزرگی نمود. فیس بوک امیدوار است این پهباد کم مصرف بتواند تا شعاع ۴۰ کیلومتری پرواز کند و اینترنت مورد نیاز را به مردم برساند.

    – وای فای ۳۳۰ درصد سریعتر دانشگاه MIT


    چند ماه پیش، محققان علوم رایانه MIT و آزمایشگاه هوش مصنوعی (CSAIL) در اینترنت بی سیم به یک موفقیت جدید دست یافتند که ۳۳۰ درصد سریعتر از حالت معمولی است و از دو برابر پهنای باند برخوردار است. نام این فناوری MegaMIMO 2.0 است و با استفاده از فرستنده و گیرنده های متعدد همزمان به تبادل اطلاعات میپردازد و همین مسئله سبب افزایش مقدار اطلاعات در یک پهنای باند می شود. پیش بینی می شود این فناوری قادر به ارائه بهتر و سریعتر اینترنت در فضاهای عمومی و تجمع های بزرگ مانند کنسرت ها و رویدادهای ورزشی باشد.

    – لی فای (Li-Fi) وای فای را از مُد می اندازد؟


    سال گذشته یک استارتاپ فرانسوی، یک فناوری اینترنت بی سیم بر اساس LED ها را معرفی کرد که ادعا می شود ۱۰۰ برابر سریع تر از وای فای موجود است. این فناوری که لی فای نام گرفته، اطلاعات را با استفاده از ارتباط نور مرئی منتقل می کند که معمولاً توسط چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست. فرکانس نور مرئی بسیار بالاتر از امواج رادیویی معمول در اینترنت بی سیم است. این سیستم از ارتباطات نور مرئی میان ۴۰۰ و ۸۰۰ تراهرتز برای انتقال پیام ها در کد دودویی استفاده می کند که باعث می شود سرعت این سیستم آن قدر زیاد شود که در هر ثانیه بتوان ۱۸ فیلم سینمایی ۱.۵ گیگابایتی را دانلود کرد. لی فای برای انجام عملکرد خود نیاز به نور دارد، بنابراین نمی تواند مانند وای فای از دیوار رد شود. امن بودن لی فای از ویژگی های مهم آن است در نتیجه استفاده از آن در بیمارستان ها و دانشگاه ها که سرعت و حفظ حریم خصوصی اولویت های اصلی است، بسیار قابل توصیه است.

    – ارائه اینترنت از طریق بالن


    مدت ها قبل از اینکه فیس بوک هواپیمای بدون سرنشین خود را برای انتشار اینترنت به آسمان بفرستد، گوگل در یک اقدام مشابه پروژه لون (Project Loon) و ارائه اینترنت از طریق بالن را راه اندازی کرد. این بالن ها که در ارتفاع بالایی از سطح زمین قرار می گرفتند برای اینترنت رسانی به مناطق روستایی آفریقا و جنوب شرقی آسیا و همچنین مناطقی که دچار قطعی مکرر اینترنت هستند در نظر گرفته شده بود. این پروژه در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد و تا به این لحظه مشکل قاره های مختلف برای دسترسی به اینترنت را حل نموده و تلاش می کند هیچ نقطه بی اینترنت بر روی نقشه زمین وجود نداشته باشد.

    – ناسا به دنبال ارسال اینترنت به اعماق فضا است


    «اسکات کلی» فضانورد آمریکایی در طول مأموریت ۳۴۰ روزه خود در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، تصاویری از زمین گرفت که وی را به یکی از مشهورترین چهره های اینستاگرام تبدیل کرد. وی که نزدیک به یک سال در فضا زندگی کرده آرزو دارد اینترنت در فضا محقق شود.
    ارسال اطلاعات در فضا تقریباً به پیچیدگی یک سفر فضایی است اما در سال ۲۰۱۶ ناسا فناوری جدید خود را در ISS مستقر نمود تا امکان دسترسی به اینترنت در اعماق فضا نیز فراهم شود. حالا اگر فضانوردان مشهور آلون ماسک و ریچارد برانسون بخواهند در مریخ زندگی کنند، قطعاً از این حرکت ناسا بسیار لذت خواهند برد زیرا می توانند در این سیاره سرخ در منزل جدید خود بنشیند و به ارسال پیام های خود در توییتر بپردازند!

    – ماهواره های سامسونگ


    شرکت لوازم الکترونیکی سامسونگ نیز برای ارائه اینترنت جهانی ایده های بزرگی در سر دارد که مهم ترین آن استفاده از ماهواره است. در سال ۲۰۱۵، این شرکت یک شبکه جهانی از ۴۶۰۰ ماهواره شناور در مدار پائین زمین را پیشنهاد داد می تواند تا ۱ زتابایت (۱ تریلیون گیگابایت) اینترنت را ماهانه در دسترس مردم قرار دهد. در این طرح ماهواره ها باید در نزدیکی سطح زمین قرار گیرند تا اینترنت با سرعت مناسبی را در اختیار کاربران جهانی قرار گیرد. آیا این ایده سامسونگ به واقعیت می پیوندد؟

    منبع:http://www.hamresan.net

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *