تفاوت بین آدرس آی‌پی و آدرس مک در چیست؟
۱۳۹۷-۰۱-۲۰
پین‌های جامپر پشت هارد دیسک‌های پی‌سی چه کاری انجام می‌دهند؟
۱۳۹۷-۰۱-۲۰

به گفته‌ی توییتر۹۳ درصد از این حساب‌های کاربری توسط ابزارهای این شرکت تشخیص داده شده‌اند و ۷۴ درصد از این حساب‌ها قبل از ارسال اولین توییت، مسدود شده‌اند. این شرکت نگفته است که این حساب‌ها چگونه کشف و تروریستی قلمداد شده‌اند.

به‌طور خاص، توییتر اعلام کرده که در ۶ ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ تعداد ۲۷۴,۴۶۰ حساب کاربری را به دلیل نقض قوانین این شرکت در خصوص ترویج تروریسم برای همیشه بسته است.

این عدد نسبت به نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷، کاهشی ۸ درصدی نشان می‌دهد؛ نیمه‌ای که در آن ۲۹۹ هزار حساب کاربری به دلیل یادشده بسته شدند.

بستن حساب‌های کاربری در ماه‌های اخیر به دلیل حملات تروریستی در انگلیس و اروپا تحت فشار دولت‌های انگلیس و آمریکا افزایش‌ یافته است. توییتر می‌گوید:

تلاش چندین‌ساله‌ی ما برای تبدیل سایت خود به مکانی خالی از تروریست نتایج مثبتی داشته و باعث شده است که فعالیت‌هایی که ترویج تروریسم می‌کنند از توییتر دور باشند.

به گفته‌ی توییتر، تنها ۰.۲ درصد از حساب‌هایی که بسته شده‌اند به درخواست و گزارش دولت‌ها بوده است. به عبارت دیگر، توییتر می‌گوید بخش اعظم حذف فعالیت‌های تروریستی به واسطه‌ی پلتفرم این شرکت بوده است.

دولت‌ها راهبردهای ضد تروریستی خود را روز به روز تقویت می‌کنند و این موضوع باعث فشار بیشتر به شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار می‌شود؛ چرا که به اعتقاد سیاستمداران، این شبکه‌ها علت اصلی ترویج خشونت هستند. ترسا می، نخست وزیر انگلیس و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، سال گذشته پیشنهاد کردند شرکت‌هایی که قادر به پاکسازی سرویس‌های خود از محتوای تروریستی نیستند جریمه شوند. به گفته‌ی آن‌ها این شرکت‌ها مکانی امن برای تروریست‌ها و مجرمان هستند.

twitter

فیسبوک، مایکروسافت، توییتر و یوتیوب اواخر سال ۲۰۱۶ انجمنی به نام «انجمن جهانی اینترنتی علیه تروریسم» تشکیل دادند تا به واسطه‌ی آن اطلاعات فنی و عملیاتی خود در خصوص مبارزه علیه محتوای تروریستی را با هم به اشتراک بگذارند.

به گفته‌ی این شرکت‌ها، انجمن، محلی برای گردآوری عکس‌ها و ویدیوهای شناسایی‌شده و حذف‌شده خواهد بود تا از بارگذاری مجدد آن‌ها در هریک از سرویس‌های عضو انجمن جلوگیری شود.

همچنین در آخرین گزارش شفاف‌سازی توییتر آمده است که این شرکت ۶۲۶۸ درخواست حذف را در خصوص ۱۶,۸۶۱ حساب کاربری در نیمه‌ی دوم سال گذشته از دولت‌ها دریافت کرده است که در ۵۵ درصد از این موارد، داده‌هایی نیز طبق درخواست تحویل دولت‌ها شده است.

طبق گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی چهارم توییتر در ماه فوریه‌، این شرکت ۳۳۰ میلیون کاربر دارد.

منبع:زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *