چگونه یک آدرس آی‌پی را پیدا کنیم
۱۳۹۶-۱۲-۲۰
اندروید P، محصول گوگل برای جلوگیری از جاسوسی اپ‌ها
۱۳۹۶-۱۲-۲۰

مایکروسافت تأیید کرد که در سال آینده، حالت جدیدی به نام «S Mode» به تمام نسخه‌های ویندوز ۱۰ اضافه خواهد شد.

 

     سال گذشته، مایکروسافت در حالی از نخستین لپ‌تاپ خود رونمایی کرد که از نسخه‌ی ویندوز ۱۰ اس استفاده می‌کرد. این نسخه از ویندوز ۱۰، تنها قادر به اجرای اپلیکیشن‌های مایکروسافت استور بود و کاربرانی که قصد استفاده از نسخه‌ی کامل این سیستم‌عامل را داشتند، باید دستگاه‌ خود را آپگرید می‌کردند.

حال پس از گذشت یک‌سال از معرفی این محصول، جو بلفیوری تأیید کرده که ویندوز ۱۰ اس با حالت «S Mode» در سال آتی جایگزین خواهد شد.

مایکروسافت در حالی این تصمیم را گرفته است که ماه‌های گذشته شایعات بسیاری در این باره منتشر شده بود. مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد:

ما ویندوز ۱۰ اس را به‌عنوان گزینه‌ای برای مدارس و کسب‌و‌کارها که خواهانِ کارایی تضمین‌شده هستند، ارائه کردیم. سال آینده، ویندوز ۱۰ اس به شکل «حالتی» در نسخه‌های فعلی ویندوز ۱۰ قرار می‌گیرد؛ نه یک نسخه‌ی جدا.

این بدین معنی است که از این پس، کاربران می‌توانند در صورت تمایل، تنها با انتخاب یک گزینه‌، از ویژگی‌های ویندوز ۱۰ اس بهره بگیرند.

تاکنون هیچگونه اطلاعات رسمی درباره‌ی نحوه‌ی کارکرد این حالت منتشر نشده است. بنابر اطلاعاتی که وب‌سایت Thurrott پیشتر منتشر کرد، دستگاه‌هایی که با حالت «S Mode» عرضه شوند، امکان برگشت به نسخه‌های عادی ویندوز ۱۰ را دارا خواهند بود؛ البته اگر قصد داشته باشید از نسخه‌ی حرفه‌ای‌تر ویندوز ۱۰، مانند ویندوز ۱۰ پرو استفاده کنید، باید مبلغ ۴۹ دلار را بابت این تغییر بپردازید.

باتوجه به این موضوع که این امکان در سال ۲۰۱۹ فراهم خواهد شد، هم‌اکنون نمی‌توان درباره‌ی جزئیات و نحوه‌ی پیاده‌سازی آن سخن گفت؛ اما گرفتن چنین تصمیمی، مسلماً گامی مثبت در راستای افزایش محبوبیت ویندوز ۱۰ در نظر صاحبان کسب‌و‌کارها و محیط‌های آموزشی‌ است که دستگاه‌های ارزان‌تری را خواهان هستند.

 

منبع:rayangroup.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *