به چه منظوری از آدرس ای‌پی ۱۹۲.۱۶۸.۰.۰ استفاده می‌شود
۱۳۹۶-۱۲-۱۵
اپلیکیشنی که ایمیل‌های شما را می‌نویسد و پاسخ می‌دهد
۱۳۹۶-۱۲-۱۵

چگونه از هک شدن سیستم از طریق ماوس و کیبورد بی‌سیم جلوگیری کنیم

 

همه ما با روش‎هایی که هکرها از طریق آن می‌توانند با استفاده از اتصالات اینترنت، روترهای وای‎فای، سیستم‎های کامپیوتری و نظایر آن ما را هک کنند آشنا هستیم. اما آیا می‌دانستید که ممکن است از طریق ماوس و کیبورد هم بتوان برای کنترل سیستم شما یا بعضی اهداف رمزگشایی دستگاه شما را هک کرد؟ شاید عجیب به نظر برسد اما هکرها برای دستیابی به برخی از مقاصد خود می‌توانند این کار را انجام دهند. بنابراین اگر از ماوس و کیبورد بی‌سیم استفاده می‌کنید و نگران نفوذ بیگانگان به سیستم خود هستید باید نکات ایمنی را رعایت کنید.

برای امن باقی نگه داشتن ماوس و کیبورد بی‌سیم خود نیز راهکارهایی وجود دارد که باید آن را رعایت کنید تا بتوانید از نفوذ و خرابکاری هکرها به سیستم خود جلوگیری کنید. در ادامه ما برخی از مواردی که شما باید برای امن باقی نگه داشتن دستگاه خود و جلوگیری از هک ماوس و کیبورد بی‌سیم خود انجام دهید خواهیم پرداخت.

۱. امنیت دستگاه

اساسا بررسی نکات امنیتی ماوس و کیبورد بی‌سیم بر عهده سازنده آن است، اما بعضی از تولیدکنندگان اهمیت چندانی به امنیت اتصال دستگاه خود نمی‌دهند. بنابراین برای این که خیال خود را از این جهت راحت کرده باشید به سراغ انتخاب محصول سازندگان معروف و مطرح بازار بروید.

۲. به‎روزرسانی میان افزار

اگر احساس می‌کنید ماوس و کیبورد بی‌سیم شما در معرض خطر کمبود امنیت قرار دارد به وبسایت رسمی‌ سازنده دستگاه خود مراجعه کنید شاید نسخه به‎روزرسانی شده‎ای از درایور آن به منظور رفع این مشکلات احتمالی ارائه شده باشد. در صورتی که نسخه جدیدتری از درایور فعلی شما موجود بود حتما آن را دانلود و نصب کنید.

۳. به سراغ نمونه‎های سیم دار بروید

ساده‎ترین و امن‎ترین راه برای جلوگیری از این نوع مشکلات امنیتی استفاده از ماوس و کیبورد سیم دار است. هر چند استفاده از ابزار سیم دار سهولت و راحتی استفاده از نمونه‎های بی‌سیم را ندارد اما اگر در محیط‎هایی با ریسک بالاتر مثل اماکن عمومی‌ و دفتر کار از دستگاه خود استفاده می‌کنید بهتر است نوع سیمی‌ را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هیچ روشی به اندازه این راهکار امن نیست.

۴. کامپیوتر را قفل کنید

اگر در محیطی هستید که احساس می‌کنید کامپیوتر شما در معرض خطر قرار دارد و ممکن است توسط دیگران کنترل شود، می‌توانید از طریق صفحه مدیریت کامپیوتر خود آن را قفل کنید تا در در زمانی که از آن فاصله دارید امکان کنترل آن از طریق نفوذ به ماوس و کیبورد بی‌سیم وجود نداشته باشد.

۵. داده‎ها را کدگذاری کنید

یکی از راهکارهای مفید دیگری که می‌تواند از هک شدن داده‎های شما از طریق فرآیند هک ماوس و کیبورد جلوگیری کند کدگذاری فایل‎ها و فولدرهای مهم شما است تا از دستیابی هکرها به داده‎های مهم کامپیوتر شما جلوگیری شود. هر چند این روش برای جلوگیری از نفوذ به سیستم از طریق درگاه بی‌سیم کارساز نیست، اما شما می‌توانید از آن برای جلوگیری از صدمات بیشتر استفاده کنید.

 

منبع:techviral

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *