آشنایی با یکی از مخرب ترین ویروس های جهان !!
۱۳۹۶-۱۰-۲۴
چرا حجم اینترنت من زود تمام می‌شود؟
۱۳۹۶-۱۰-۲۴
امنیت تمام اینترنت در دستان ۱۴ عضو سری

آیا می‌دانستید اینترنت توسط ۱۴ کلیددار امنیتی اداره می‌شود

 

تا به‌حال به‌این فکر کرده‌اید که اینترنت توسط چه کسانی اداره می‌شود؟ سازمانی تحت‌عنوان ICANN با داشتن ۱۴ عضو این مسئولیت را به‌عهده دارد. وظیفه آن‌ها بررسی امنیت اینترنت و هم‌چنین برقراری ارتباط بین دامنه‌ها و آدرس‌های IP است.

از بین ۱۴ نفر عضو این سازمان، هفت نفر کلیدهای اصلی را در دست دارند و مابقی هفت نفر کلیددارهای پشتیبان هستند. امنیت این سازمان با توجه به مسئولیت خطیر آن‌ها به‌عنوان سیستم امنیت اینترنت، بسیار شدید و حیاتی است.
خیلی از کاربران تنها نگران دسترسی خود به‌اینترنت هستند. اما شاید نیمی از ما نمی‌دانیم که چه کسانی اینترنت را کنترل می‌کنند یا کلید دسترسی به دنیای وب را در دست دارند. به‌نظر شما این افراد چه کسانی هستند که قدرت خود را روی اینترنت متمرکز کرده‌اند؟
تمام ۱۴ عضو این سازمان دارای یک کلید منحصر به‌خود هستند و زمانی‌که این کلیدها در کنار هم قرار می‌گیرند کلید اصلی یا به‌قول معروف شاه کلید تمام شبکه جهانی اینترنت را شکل می‌دهند. هفت نفر از ۱۴ نفر کلیدداران اصلی هستند و مابقی نقش پیشتیبان آن‌ها را دارند.
این اطلاعات توسط روزنامه گاردین جمع‌آوری شده است و تمام جزئیات این خبر بر مبنای مراسم فوق‌العاده امنیتی “کلید” که “جیمز بال” به‌عنوان ادیتور ویژه این پروژه در آن شرکت کرده بود به‌دست آمده است.
اعضای تیم هر سال چهار بار تشکیل جلسه می‌دهند. بر اساس گزارش‌ها، تمام کلیدداران اصلی از تجارب شخصی و بالا در حوزه امنیت اینترنت برخوردار هستند. از طرف دیگر، هیچ کشوری نمی‌تواند بیشتر از یک کلیددار اصلی داشته باشد.

این گروه مسئولیت اداره DNS که آدرس وب را به آدرس IP ارتباط می‌دهد به‌عهده دارد. برای هر صفحه وب، یک آدرس اینترنتی عددی وجود دارد. هدف از وجود مفهوم شاه کلید در امان نگه داشتن تمام DNS است.

در این سیستم چندین سطح امنیتی وجود دارد. هر عضو این گروه کلید فلزی خود را در امن‌ترین مکان ممکن نگه می‌دارد. تمام مسائل امنیتی و ایمنی توسط سازمانی تحت‌نام ICANN انجام می‌شود.

به‌همین خاطر، اگر درباره امنیت سیستم یک شرکت صحبت کنیم، راه پیدا کردن به درون آن محیط کاری اصلا ساده نیست. در واقع، برای ورود به داخل آن، نیاز به گذرواژه‌ها، پین، کارت هوشمند یا اسکن بیومتریک دست فرد موردنظر است. از طرف دیگر، در هر زمان تنها یک در را می‌توان باز کرد.

آیا تا به‌امروز متوجه این استراتژی و طرح امنیتی شده بودید؟ طرح و برنامه ICANN داشتن بکاپ برای شرایط اضطراری حملات سایبری است. دلیل این‌که کلیدها بین ۱۴ نفر توزیع شده اطمینان از این موضوع است که قدرت فقط دست یک نفر نباشد تا هیچ چیزی به‌خطر نیافتد.

 

منبع: فوس‌بایتس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *