اطلاعیه تکمیلی مرکز ماهر در خصوص نقص امنیتی تجهیزات سیسکو
۱۳۹۷-۰۲-۲۵
چه تفاوتی بین پهنای باند و طیف وجود دارد؟
۱۳۹۷-۰۲-۲۵

فریز شدن پی‌سی آن‌هم وسط یک کار خیلی مهم برای همه ما پیش آمده است. دلایل زیادی باعث از کار افتادن ویندوز می‌شوند، اما وجود یک میان‌بر کمتر شناخته شده می‌تواند به بازگشت دوباره سیستم به‌حالت عادی کمک کند.



در این مطلب یک میان‌بر کیبوردی بسیار مفید را به‌شما معرفی می‌کنیم که به‌احتمال زیاد با آن آشنا نیستید.

کلیدهای ناشناخته روی کیبورد برای حل فریز شدن سیستم

در داخل ویندوز میان‌بر استانداردی گنجانده شده که به‌ریستارت شدن درایورهای گرافیک کمک می‌کند. هر زمان که خواستید از ترکیب کلیدهای Win + Ctrl + Shift + B استفاده کنید.

وقتی این کلیدها را فشار دهید، تصویر برای یک لحظه سیاه می‌شود. علاوه بر آن، صدای بوقی هم خواهید شنید در حالی‌که درایور کارت گرافیک در حال ریست شدن است.  بعد از یک یا دو ثانیه، تصویر دوباره برمی‌گردد. از آن‌جایی که، این کار تنها روی درایورهای گرافیک تأثیر می‌گذارد، همه برنامه‌های شما در همان حالت قبلی باقی می‌مانند. یعنی هیچ کدام از کارهایی که انجام می‌دادید از بین نمی‌روند.

اسکات الدفیلد در توییت خود می‌نویسد:

“خیلی از شما با مشکلات مربوط به کارت گرافیک در به‌روزرسانی آوریل ویندوز ۱۰ مواجه شده‌اید و می‌دانید که می‌توانید با استفاده از کلیدهای Shift + Ctrl + Win + B آن‌ها را برطرف کنید. خیلی از اوقات با لپ‌تاپ و مانیتورهای اکسترنال بعد از خارج از شدن از حالت Sleep مشکل دارم. اما این روش به‌راحتی مشکلاتم را برطرف می‌کند. یک راه‌کار کاربردی برای خارج شدن از این افتضاح.”

این ترفند فقط در ویندوزهای ۸ و ۱۰ کار می‌کند، یعنی کاربران ویندوز ۷ از آن محروم هستند. نکته جالب دیگر این‌که اصلا مهم نیست کارت گرافیک سیستم شما چیست، این روش روی همه آن‌ها جواب می‌دهد. کارت گرافیک‌های انویدیا، AMD و حتی اینتل بعد از ریست شدن به‌خوبی کار می‌کنند.

معرفی چند روش کلیدی دیگر برای خروج از مشکل فریز شدن سیستم

ترفندی که در بالا عنوان شد ممکن است با توجه به علت فریر شدن کارساز نباشد. یعنی این روش همیشه حلال مشکل نیست. اگر درایور کارت گرافیک سیستم از کار افتاد، ریست کردن آن کفایت می‌کند و دیگر نیازی به ریستارت سیستم نیست.

اما، اگر نتیجه نگرفتید، کلیدهای Alt + Tab را بگیرید تا به‌یک برنامه دیگر سوییچ کنید. باز هم کارساز نیست؟ این بار کلیدهای Ctrl + Shift + Esc را تست کنید. با فشردن این دکمه‌ها Task Manager باز می‌شود تا هر برنامه متوقف شده‌ای را خاتمه دهید.

اگر هیچ کدام از روش‌های اشاره شده کارساز نبود، از Ctrl + Alt + Delete استفاده کنید. اگر مدتی صبر کردید ولی باز هم سیستم به‌حالت عادی برنگشت باید آن‌را به‌صورت سخت‌افزاری خاموش کنید. برای این منظور، دکمه Power را برای چند ثانیه نگه دارید. حتی ممکن است در انتها مجبور به کشیدن سیستم از برق شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *