وای‎فای در مقابل اترنت: استفاده از یک اتصال سیمی‎ چقدر می‎تواند بهتر باشد؟
۱۳۹۶-۱۲-۱۲
SD-WAN چیست و چرا ممکن است به آن نیاز پیدا کنید؟
۱۳۹۶-۱۲-۱۲

روش‌هایی خاص برای استفاده منحصر به‌فرد از سنسورهای دستگاه اندروید

در این مقاله، منحصر به‌فردترین راه‌های استفاده از سنسورهای روی یک دستگاه اندرویدی را به‌شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر دستگاه‌های اندرویدی به‌ویژه آخرین مدل‌های معرفی شده دارای سنسورهای مختلف مانند سنسور روشنایی، سنسور جاذبه، سنسور مجاورت و … هستند. اگر به‌طور مداوم از دستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کنید حتما با خیلی از این سنسورها و نوع کاری که انجام می‌دهند آشنایی دارید. البته احتمالا از این سنسورها فقط برای یک‌سری از کارهای مشخص استفاده می‌کنید اما، نکته جالب این سنسورها آن است که می‌توانید برای انجام کارهای مختلف از آن‌ها استفاده کنید. 

با این‌که از این سنسورها برای خیلی کارهای دیگر هم می‌توان استفاده کرد، اما به‌عنوان کاربر اندروید باید بتوانید با این ابزار برای کاربردهای پیشرفته‌تر هم کار کنید. در این مطلب ده روش بسیار منحصر به‌فرد برای کار با سنسورهای به‌کار رفته روی گوشی اندرویدی معرفی شده که به‌کمک آن‌ها می‌توانید کارهای متنوعی انجام دهید. برای آشنایی با این راه‌ها مطلب زیر را مطالعه کنید.

برای سنسور مجاورت:

 

۱– از حرکات دست و سر خود برای کنترل پخش یک فایل صوتی یا فیلم بر روی دستگاه استفاده کنید. برای این منظور به سنسور مجاورت و اپلیکیشن Wave Control یا کنترل موج احتیاج دارید. از حالا به‌بعد، پخش موسیقی روی گوشی را با این روش جالب کنترل کنید. دست خود را روی سنسور مجاورت حرکت دهید تا قطعه موسیقی را عوض کنید یا پخش آن را متوقف کنید.

۲- با سنسور مجاورت و به‌کمک یک اپلیکیشن به‌نام SpeakerPhone Ex به‌طور خودکار تماس‌های خود را پاسخ دهید. کافی است گوشی را نزدیک گوش‌تان ببرید تا تماس‌ها آماده پاسخ‌دهی شوند. علاوه بر آن، اگر کمی در این اپلیکیشن جستجو کنید یک لیست بلند بالا از تمام کارهایی که با حرکت دست و سر در ارتباط با تماس‌ها می‌توانید انجام دهید را مشاهده می‌کنید.

۳- با تکان دادن دست روی سنسور مجاورت دستگاه‌تان را قفل یا قفل آن‌را باز کنید. برای این کار نیاز به اپلیکیشن Kin Screen دارید و با انجام تنظیمات داخل آن می‌توانید با حرکت دست کارهای زیادی انجام دهید.

۴- اگر می‌خواهید برای کارهای شخصی حرکات جدیدی برای سنسور مجاورت تعریف کنید از اپلیکیشن Proximity Actions استفاده کنید. برای هر نوع کاری که می‌خواهید یک حرکت جدید تعریف کنید.

برای دوربین/فلش:

۱- برای بررسی سریع و دقیق ضربان قلب از اپلیکیشن “کاردیوگرافی” استفاده کنید. برای این کار، انگشت‌تان را روی دوربین اصلی و فلش گوشی قرار دهید. ممکن است در ابتدا دقت آن پایین باشد اما هرچه بیشتر با آن کار کنید مطمئنا نتایج جالب‌تری دست‌گیرتان می‌شود.۲- از طریق اپی به‌نام “فاصله هوشمند” (Smart Distance) فاصله خود با اشیاء پیرامون‌تان را محاسبه کنید. این اپلیکیشن پیشرفته از داده‌های دوربین گوشی استفاده می‌کند تا فاصله دقیق تا اشیاء را محاسبه کند. ارتفاع تقریبی جسم موردنظر را در اپ وارد کنید و دوربین گوشی را به‌سمت آن بگیرید. این اپ ظرف تنها چند ثانیه فاصله شما با جسم موردنظر را اعلام می‌کند.۳- یکی از بهترین استفاده‌هایی که از یک گوشی اندروید قدیمی می‌توانید داشته باشید. به‌کمک اپلیکیشن Motion Detector، از دوربین گوشی اندروید قدیمی به‌عنوان شناسایی کننده حرکات یا برای زیرنظر داشتن استفاده کنید. این اپلیکیشن تصویر فرد مزاحم را به‌ایمیلی که برای آن تعریف شده ارسال می‌کند.

برای مغناطیس‌سنج:

۱- قطب‌نما از آن دسته وسایلی است که همیشه همراه‌تان ندارید اما دستگاه اندرویدی از آن دسته وسایلی است که همیشه همراه‌تان است. اگر زمانی نیاز به قطب‌نما داشتید دنبال خرید آن نباشید. زیرا گوشی اندروید به‌دلیل برخورداری از سنسور مغناطیس‌سنج و با نصب اپلیکیشنی به‌نام Smart Compass (قطب‌نمای هوشمند) نقش این وسیله را ایفا می‌کند.

برای شتاب‌سنج:

۱- از دستگاه اندرویدی خود برای بررسی یا اندازه‌گیری سرعت دستگاه یا شتاب آن استفاده کنید. اپلیکیشن Accelerometer Gauge می‌تواند کاربردهای گوناگونی در این خصوص داشته باشد. به‌راحتی می‌توانید گوشی اندروید را به یک سرعت‌سنج تبدیل کنید.

برای ژیروسکوپ:

۱- اپ Pucket Bubble Level به‌همراه سنسور ژیروسکوپ دستگاه شما به‌عنوان یک ترازسنج استفاده می‌شود. برای همین می‌توانید از دستگاه‌تان برای تعیین تراز پروژه‌ها یا اشیا مختلف استفاده کنید. البته، ابتدا باید آن‌را کالیبره کنید و بعد برای هدفی که دارید از آن استفاده کنید.

منبع:techviral.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *