چهار معماری SD-WAN برای امنیت شبکه
۱۳۹۶-۱۱-۰۱
آغاز فروش سرویس های +ADSL2 در استان های قزوین و زنجان
۱۳۹۶-۱۱-۰۱

بازی، وب‌گردی و ارتباطات بهتر با برترین روترهای بی‌سیم

برترین روترهای بی‌سیم در سال ۲۰۱۷

 

تصور کنید که در خانه خود نشسته و در حال نشان دادن یک ویدئو جذاب به دوستان خود هستید. اما در وسط کار، ناگهان تصویر باز می‌ایستد و علامت بافر در وسط صفحه ظاهر می‌شود. این مشکل برای همه ما بوجود می‌آید اما اگر مرتباً اتفاق می‌افتد، وقت آن است که روتر خود را به مدل‌های بالاتر ارتقا دهید. شما می‌توانید هر ماه مبلغی را اضافه‌تر برای خرید سرویس بهتر به ISP بپردازید اما بهتر است ابتدا یک روتر مناسب‌تر خریداری کنید. بعضی از روترهایی که در این مقاله می بینید ممکن است در بازار ایران یافت نشوند و ما از این جهت آن ها را دکر کردیم تا با محصولات برتر این حوزه آشنا شوید.

با جستجوی عبارت «روترهای بی‌سیم» صدها محصول از تولیدکننده‌های مختلف بر روی نمایشگر شما ظاهر می‌شود. قطعاً انتخاب یک گزینه مناسب بسیار دشوار است. در این مقاله قصد داریم ده روتر بی‌سیم از بهترین‌های سال ۲۰۱۷ را معرفی کنیم که تست شده و مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌اند. این روترها تضمین شده هستند و به زودی هم منسوخ نخواهند شد. بنابراین نگران این موضوع نباشید و با حوصله روتر خود را انتخاب کنید. ذکر این نکته هم ضروری است که وای‌فای در دو باند فرکانسی ۵ گیگاهرتز و ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کند و معمولاً سرعت در این دو باند با یکدیگر تفاوت دارد.

۱. Google Wifi

دستیابی به آینده شبکه‌های بی‌سیم

استاندارد و سرعت دانلود: ۵GHz: 450Mbps  | ۲.۴GHz: 47.53 Mbps | ۸۰۲.۱۱ac

اتصالات: دو پورت اترنت گیگابیتی (یک WAN و یک LAN)

قابلیت‌ها: سرعت بی‌سیم AC1200، آنتن‌های ۲×۲، قابلیت پردازش سیگنال beamforming، بلوتوث

مزایا: راه‌اندازی بسیار ساده، قیمت مناسب

معایب: محدودیت در کنترل سخت‌افزاری، پایین بودن مقدار AC

قیمت: ۱۰۵ دلار

با روتر Google Wifi باید با گذشته‌ها را فراموش کرد؛ زمانی که برای استفاده از سیگنال‌های بی‌سیم، نیاز بود بین اتاق‌ها روزنه‌ای وجود داشته باشد. واضح است که روتر گوگل وای‌فای و سیستم‌هایی مشابه آن، آینده روترهای بی‌سیم هستند. استفاده از این محصول بسیار ساده است. یک مجموعه را خریداری می‌کنید و آنها را در نقاط مختلف خانه قرار می‌دهید. سپس یک کد QR را اسکن می‌کنید و بدین ترتیب همه چیز راه‌اندازی می‌شود.

۲. Netgear Orbi

پوشش کم‌نظیر در روترهای بی‌سیم

استاندارد و سرعت دانلود: ۵GHz: 90.14 Mbps  | ۲.۴GHz: 93.69 Mbps | 802.11ac

اتصالات: چهار پورت اترنت گیگابیتی ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه (یک LAN + یک WAN، چهار LAN برای satellite)، یک پورت USB2

قابلیت‌ها: ۴ گیگابایت حافظه فلش، ۵۱۲ مگابایت رم، سرعت AC3000، داشتن MU-MIMO

مزایا: پوشش عالی، راه‌اندازی ساده

معایب: قیمت بالا، تنظیمات نه چندان راحت باند وای‌فای

قیمت: ۱۴۰ دلار

Orbi با اینکه یک محصول است اما در واقع شامل دو قسمت Orbi Router و Orbi Satellite است. شاید در نگاه اول قیمت آن گران بنظر برسد اما پس از خرید متوجه خواهید شد که قیمتش عادلانه است. راه‌اندازی آن بسیار ساده است و دانش مورد نیاز آن تنها کمی بیشتر از اتصال کابل‌ها است. عملکرد این دستگاه بی‌نظیر است و شما عاشق آن خواهید شد.

۳. Billion BiPac 8900AX-2400

عملکردی تضمین شده

استانداردها و سرعت دانلود: ۸۰۲.۱۱n: 2400Mbps | 802.11ac: 2400 Mbps

اتصالات: یک پورت DSL، چهار پورت اترنت گیگابیتی ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه، یک پورت اترنت EWAN، یک پورت USB2

قابلیت‌ها: دارای ساختار +ADSL2، یک باند ۵ گیگاهرتز و یک باند ۲.۴ گیگاهرتز، چراغ نشان‌دهنده وضعیت

مزایا: عملکرد خوب، شامل مودم +ADSL2

معایب: رابط پیچیده، فقط دارای USB2 است

قیمت: (فقط در بریتانیا و استرالیا موجود است)

این محصول با گذردهی ۲۴۰۰ مگابیت بر ثانیه هم در باند ۵ گیگاهرتز و هم ۲.۴ گیگاهرتز سریع‌ترین روتری است که Billion ارائه داده است. BiPacAX-2400 همچنین شامل مودم +ADSL2 نیز می‌باشد، به این معنی که می‌تواند به عنوان یک مودم نیز استفاده شود و نیاز به محصول جداگانه‌ای نیست. این روتر همچنین از لحاظ پورت‌ها و اتصالات یکی از کامل‌ترین‌ها در نوع خود است.

۴. Starry Station

وای‌فای ساده و جذاب است

استانداردها و سرعت دانلود: ۸۰۲.۱۱n: 450 Mbps  | ۸۰۲.۱۱ac: 1300 Mbps

اتصالات: دو پورت LAN گیگابیتی

قابلیت‌ها: فناوری وای‌فای دوبانده، صفحه لمسی ۳.۸ اینچی، دارای میکروفون داخلی و اسپیکر

مزایا: رابط زیبا و ساده، نمایش اطلاعات در صفحه نمایش

معایب: احتمال نیاز به سیم‌کشی مجدد، صدای زیاد فن

قیمت: حدود ۲۹۰ دلار 

برای کسانی که به روترهای قدیمی خود عادت کرده‌اند و دل کندن از آن را دشوار می‌دانند، Starry Station این وابستگی را از بین خواهد برد. نه فقط به خاطر سرعتی که فراهم می‌کند (و در خیلی از محصولات دیگر هم مشاهده می‌شود)، بلکه به خاطر ظاهر زیبا و شیکی که هر خریداری دوست دارد آن را در معرض دید قرار بدهد.

۵. Synology RT2600ac

NAS و روتر؛ چرا نباید هر دو را داشته باشیم؟

استانداردها و سرعت دانلود: ۸۰۲.۱۱n: 800 Mbps | 802.11ac: 1733 Mbpsاتصالات: چهار اتصال گیگابیتی WAN، یک پورت USB2، یک پورت USB3، یک درگاه SD cardقابلیت‌ها: ۵۱۲ مگابایت رم، پردازنده کوال‌کام ARM IPQ8065، MU-MIMO، چهار گیگابایت حافظه فلش، beamformingمزایا: رابط کاربری ساده، افزونه‌های سخت‌افزاری خوبمعایب: گران‌تر از دیگر روترهای AC2600، در بین روتر‌های ۸۰۲.۱۱ سریع‌ترین نیستقیمت: ۲۰۰ دلار

NAS یا ذخیره‌سازی متصل به شبکه (دستگاهی که نقش یک سرور را دارد و به صورت اشتراکی در شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد)، همیشه با یک مودم در یک دستگاه قرار ندارند و این محصول یک مورد خاص است. RT2600ac که به عنوان دومین روتر هوشمند شناخته می‌شود، نسبت به نوع اولین روتر هوشمند یک آنتن وای‌فای اضافه‌تر دارد (در مجموع چهار آنتن) و بدین ترتیب به سرعت‌های گفته شده در بالا دست پیدا می‌کند.

۶. Linksys WRT 3200 ACM

پشتیبانی از فیرم‌ویر متن باز

استانداردها و سرعت دانلود: ۸۰۲.۱۱ac: 3×۸۶۷ Mbps  | ۸۰۲.۱۱n: 600 Mbps

اتصالات: چهار پورت اترنت گیگابیتی، یک USB3، یک ESATA/USB2

قابلیت‌ها: فناوری Tri-Stream 160، پردازنده دوهسته‌ای ۱.۸ گیگاهرتز، ۵۱۲ مگابایت رم، ۲۵۶ مگابایت حافظه فلش

مزایا: پشتیبانی فیرم‌ویر متن‌باز، ویژگی‌های بی‌نظیر

معایب: مشکل پوشش‌دهی در برخی مواقع، برای دفتر کار مناسب‌تر است تا منزل

قیمت: ۱۹۰ دلار

شاید به نسبت برخی سیستم‌های بی‌سیم مش، WRT 3200 ACM طراحی چندان زیبایی نداشته باشد. با این حال می‌تواند کاربرانی را که علاقه‌مند به PCهای سنتی هستند، راضی کند. با این محصول کنترل زیادی برای اتصالات بی‌سیم، اضافه کردن یا حذف کردن اتصالات مهمانان یا اولویت‌دهی به دستگاه‌ها وجود دارد.

۷. Zyxel Armor Z2 AC2600

یک روتر فرا زمینی برای بازی

استانداردها و سرعت دانلود: ۸۰۲.۱۱ac: 2167 Mbps  | ۸۰۲.۱۱n: 800 Mbpsاتصالات: چهار پورت اترنت گیگابیتی، یک WAN، یک USB2، یک USB3قابلیت‌ها: پشتیبانی از MU-MIMO، فناوری StreamBoost، پردازنده دو هسته‌ای ۱.۷ گیگاهرتز، ۵۱۲ گیگابایت رم، راه‌اندازی تنها با یک لمسمزایا: سرعت بی‌سیم MU-MIMO خوب، نرم‌افزار تحلیل ترافیک عالیمعایب: سرعت متوسط پورت USB، تعداد کمی از دستگاه‌های فعلی از ۸۰۲.۱۱ac چهار جریانه استفاده می‌کنندقیمت: ۱۷۰ دلار

برای توسعه‌دهندگان، این محصول Zyxel یکی از شگفت‌انگیزترین روترهای گیمینگ دو بانده است. پشتیبانی از کیفیت سرویس داینامیک، فناوری StreamBoost، اولویت‌دهی به سخت‌افزارهای متصل شده، برنامه پیکربندی‌ای که با یک لمس انجام می‌شود و پشتیبانی از MU-MIMO باعث شده است که این روتر را نسبت به امکاناتش بسیار خوش قسمت بدانیم.

۸. Linksys Velop

 نقش linksys در بهبود کیفیت وای‌فای را در کل خانه ببینید

استانداردها و سرعت دانلود: ۱۱۷.۴۶ مگابیت بر ثانیه در برد کوتاه و تک دستگاه | ۷۴ مگابیت بر ثانیه در برد بلنداتصالات: دو پورت اترنت گیگابیتی برای هر دستگاه (یک WAN و یک LAN)قابلیت‌ها: راه‌اندازی به وسیله اپلیکیشن، دو جریانه(۲×۲)، استاندارد ۸۰۲.۱۱ac، پردازنده ۷۱۶ مگاهرتزی چهار هسته‌ای ARM Cortex A7، پردازش سیگنال Beamformingمزایا: شبکه مش کامل، طراحی زیبامعایب: قیمت، وابستگی زیاد عملکرد به موقعیت مکانیقیمت: ۱۷۰ دلار

همانند Google Wifi و Netgear Orbi که در بخش اول بررسی شدند، Linksys نیز تمرکز خود را بر روی ساده‌سازی روتر قرار داده‌اند. اگر چه قیمت Velop نسبت به سیستم‌های مش کمی زیاد بنظر می‌رسد، پیکربندی این محصول (به لطف اپلیکیشنی که می‌توان از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کرد) کمتر از ۵ دقیقه طول می‌کشد.

۹. Asus RT-AC88U

۴×۴ و ۱۰۲۴QAM بهترین عملکرد بی‌سیم را ارائه می‌دهد

استانداردها و سرعت دانلود: ۸۰۲.۱۱ac: 2167 Mbps  | ۸۰۲.۱۱n: 1000 Mbpsاتصالات: هشت پورت اترنت گیگابیتی، یک USB2، یک USB3قابلیت‌ها: ۱۰۲۴-QAM ،MU-MIMO، شبکه خصوصی WTFast Gamers ،Asus AiProtection، نرم‌افزار Asus AiProtectionمزایا: بالاترین سرعت بی‌سیم، رابط کاربری جامع و کاملمعایب: هزینه زیاد، نیاز به سخت‌افزارهای خاص برای رسیدن به بالاترین سرعتقیمت: ۲۵۲ دلار

RT-AC88U اولین روتر خانگی است که ۸ پورت LAN و یک WAN گیگابیتی دارد. همچنین قابلیت پشتیبانی از دو پورت WAN (تبدیل یکی از پورت‌های LAN به WAN) و ادغام پورت‌ها (یعنی ترکیب دو پورت LAN به یک ارتباط بسیار سریع) وجود دارد. با توجه به استاندارد ۸۰۲.۱۱ac، چهار آنتنی که ایسوس قرار داده است و با فناوری NitroQAM، این روتر برای بازی و جریان‌سازی ویدئوهای ۴K بسیار مناسب است.

۱۰. Netgear Nighthawk X4S VDSL/ADSL Modem Router D7800

ترکیب روتر با VDSL 2 modem

استانداردها و سرعت دانلود: ۸۰۲.۱۱ac: 1733 Mbps | 802.11n: 800 Mbpsاتصالات: پنج پورت اترنت گیگابیتی، دو USB3، یک eSATAقابلیت‌ها: VDSL 2 modemمزایا: عملکرد بی‌سیم عالی، VDSL 2 modemمعایب: نداشتن ۱۰۲۴-QAM، نیاز به سخت‌افزارهای خاص برای رسیدن به بالاترین سرعتقیمت: ۱۵۰ دلار

با نوآوری‌هایی که این مودم دارد جزو ده روتر برتر قرار می‌گیرد. طراحی آن با چهار آنتن صورت گرفته است. سرعت آن با پورت‌های USB و eSATA بسیار زیاد است. ترکیب این روتر با VDSL 2 modem کاربر را از خرید محصول مجزا بی‌نیاز می‌کند. نرم‌افزار ساخته شده بد قلق نیست و سیستم تنظیم کیفیت سرویس به صورت پویا و ساده انجام می‌شود که باعث مدیریت تعداد گروه‌های مختلف دستگاه‌ها می‌شود.

منبع:تک‌رادار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *