آسیب‌پذیری بحرانی شرکت سیسکو در محصول CISCO ACS
۱۳۹۷-۰۲-۲۰
چه تفاوتی بین بریج و روتر وجود دارد؟
۱۳۹۷-۰۲-۲۰

در کنفرانس امسال توسعه‌دهندگان، گوگل از تغییرات به وجود آمده در گوگل مپز سخن گفت.



گوگل مپز با نقشه بیش از ۲۲۰ کشور و قرار دادن اطلاعات بیش از ۱۰۰ میلیون شرکت و در دسترس بیش از یک میلیارد کاربر قرار داشتن به یکی از بزرگ‌ترین نقشه‌های جهان تبدیل شده است.

گوگل در کنفرانس امسال گفت، برنامه گوگل مپز بخش‌هایی که حتا آدرس رسمی از آن‌ها وجود ندارد را نیز به شما نشان می‌دهد و این قابلیت به گوگل مپز افزوده شده است.

اطلاعاتی همچون زمان کاری کسب‌وکارها نیز به نقشه گوگل اضافه شده است.

نکته جالب توجهی که در ارتباط با تغییرات گوگل مپز وجود دارد به موتورسیکلت باز می‌گردد که اکنون به عنوان یک وسیله نقلیه جدید به گوگل مپز اضافه شده است. گوگل می‌گوید به دنبال آن است تا گشت‌وگذار مجازی در گوگل مپز را ساده کند. به‌طوری که بهترین مکان موجود را متناسب با سلایق کاربران به آن‌ها پیشنهاد دهد. گوگل مپز اکنون می‌تواند کسب‌وکارها و مغازهایی که متناسب با سلیقه کاربران است و در نزدیکی محل زندگی آن‌ها قرار دارد را نشان داده و اطلاع‌رسانی کند.

با اتکا بر یادگیری ماشین و شناخت بهتر سلایق کاربران، گوگل مپز سعی می‌کند بهترین مناطق را به کاربر نشان دهد. کاربران می‌توانند با نگه داشتن انگشت خود روی هر مکانی آن‌را به فهرست منتخب خود اضافه کرده و آن‌را با دیگران به اشتراک‌ قرار دهند. دوستان شما نیز می‌توانند گزینه‌هایی را به این انتخاب اضافه کرده یا برخی از آن‌ها را حذف کنند.

در این حالت شما بدون نیاز به صحبت کردن می‌توانید مکان موردنظر را انتخاب کنید. گوگل می‌گوید نقشه‌ها در دنیای امروز اهمیت زیادی دارند. به واسطه آن‌که قادر هستند شیوه تعامل کاربران با زندگی دیجیتال را تغییر دهند. گوگل به سختی تلاش کرده است تا دوربین را مسیریابی گوشی اضافه کند. به‌طوری که از دوربین در کنار نقشه به شکل بهتری فرآیند مسیریابی را انجام داد. به‌طوری که کسب‌وکارهای اطراف کاربران به صورت واقعیت افزوده نشان داده شوند.

گوگل لنز نیز می‌تواند با نمایش تصاویر توضیحاتی در ارتباط با آن‌ها ارائه کند. از این پس گوگل لنز دورن برنامه دوربین قرار می‌گیرد تا همانند کاربر نگاه کند.

گوگل لنز همچنین می‌تواند کلمه‌ها را نیز درک کند. گوگل گفته است که گوگل‌لنز به زودی به غیر از پیکسل در محصولات شرکت‌های دیگر نیز قرار خواهد گرفت.

در نتیجه در رستوران با انتخاب هر گزینه از منو پس از نمایش آن به دوربین گوشی اطلاعاتی به شما نشان داده خواهد شد. از این پس می‌توانید از طریق Style Match موارد مشابه با نمونه نشان داده شده در گوگل لنز را به شکل آنی در اینترنت مشاهده کنید. گوگل لنز به اندازه‌ای هوشمند شده که قادر است پاسخ‌ها را به صورت در کنار پرسش‌های کاربران قرار دهد.

این قابلیت‌ها در هفته آتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع: ماهنامه شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *