بدافزاری که اطلاعات شما را می‌دزدد!
۱۳۹۷-۰۱-۲۶
هشدار مرکز ماهر در خصوص آسیب‌پذیری بحرانی در سرویس QOS تجهیزات سیسکو
۱۳۹۷-۰۱-۲۶

دریاچه داده امنیتی چیست؟

مفاهیم دریاچه داده و دریاچه اطلاعات امنیتی تخصصی نسبتاً جدید هستند. در حالی که دریاچه‌های داده کار خود را از ابتدا شروع کرده‌اند- عمدتاً در میان تیم‌های علوم داده- برخی از تیم‌های امنیتی به دریاچه‌های داده‌های امنیتی نگاه می‌کنند تا در جریان جمع‌آوری داده‌های سیستم امنیتی که هر روز جمع می‌شوند، شناور بمانند. درک قابلیت‌ها و تفاوت‌های بین دو مخزن(ظرفیت) به تعیین اینکه آیا اجرای یکی از آن‌ها برای سازمان شما مناسب است یا خیر، کمک خواهد کرد.

یک دریاچه داده چیست؟
یک دریاچه داده یک مخزن طراحی‌شده برای ذخیره مقادیر زیادی از داده‌ها در شکل بومی است. این داده‌ها می‌توانند ساختار بندی شده، نیمه ساختار یافته یا بدون ساختار و شامل جداول، فایل‌های متنی، لاگ سیستم و بیشتر باشند.
این واژه توسط جیمز دیکسون، CTO، یک شرکت نرم‌افزاری هوش تجاری ، به کار گرفته شد و هدف از آن ایجاد یک مخزن بزرگ است که مقادیر گسترده‌ای از داده‌ها را می توان در آن ریخت. کاربران کسب‌وکار تماماً می‌توانند وارد دریاچه داده‌ها شوند و نوع اطلاعاتی که برای کاربرد آن‌ها نیاز دارند را دریافت کنند. این مفهوم با انفجار داده‌های ماشینی و کاهش سریع هزینه ذخیره‌سازی به محبوبیت رسیده‌است.
تفاوت‌های کلیدی بین دریاچه‌های داده و انبارهای داده وجود دارد که به طور سنتی برای تحلیل داده‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند . اول ، انبارهای داده برای داده‌های ساختار یافته طراحی شده‌اند. یک واقعیت اینکه دریاچه‌های داده یک طرح را به داده‌ها تحمیل نمی‌کنند – یا مصرف می‌شوند. در عوض، زمانی که داده‌ها خوانده ‌شده و یا از دریاچه داده‌ها بیرون کشیده می‌شوند، طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نهایت، دریاچه‌های داده در محبوبیت با افزایش داده‌های دانشمندان، که تمایل به کار بیشتر در یک تبلیغ دارند ، نسبت به تحلیل‌گران کسب و کار قبلی، رشد کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *