روشی عالی برای حفظ اطلاعات شخصی در زمان سرقت گوشی
۱۳۹۶-۱۰-۱۰
اینترنت LiFi در برابر اینترنت WiFi
۱۳۹۶-۱۰-۱۰
۴ اپلیکیشن برتر که به شما کمک می‌کند روتر خود را کنترل کنید

دسترسی به تنظیمات روتر از طریق تلفن همراه

روتر دستگاهی است که امکان برقراری یک شبکه ب‎یسیم را در محیطی امن فراهم می‎کند. هر اتصال وای‎فای از این روتر استفاده می‎کند و به چندین کاربر اجازه می‎دهد به یک شبکه واحد متصل شوند. هر چه تعداد کاربران متصل شده به یک روتر بیشتر می‎شود سرعت شبکه نیز کاهش میابد. خیلی از مواقع پیش می‎آید که فکر می‎کنید چه خوب می‎شد اگر می‎توانستید این روتر را تنها از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنید. در ادامه اپلیکیشن‎هایی را بررسی خواهیم کرد که از طریق آن می‎توانید به طور بی‎سیم تنظیمات روتر را کنترل و مشکلات احتمالی آن را برطرف کنید.

در واقع هر کدام از تولیدکنندگان مطرح برای افزایش قابلیت مدیریت و کنترل روترهای خود اقدام به توسعه اپلیکیشن‎هایی می‎کنند که می‎توان آن را در تلفن هوشمند یا تبلت استفاده کرد. اپلیکیشن‎هایی که در ادامه این مقاله برای کنترل روتر به شما معرفی می‎شوند بر اساس تحقیقات گروه‎های کارشناسی و امتیازاتی که توسط کاربران دریافت کرده‎اند انتخاب شده‎اند.

۱. Asus

شرکت ایسوس اپلیکیشن اختصاصی خود را برای کنترل روترهایش ارائه کرده است. با استفاده از این اپلیکیشن کاربران می‎توانند تمام قابلیت‎ها و امکانات ضروری روترهای این شرکت را با تلفن هوشمند خود کنترل کنند. همچین کاربران می‎توانند از طریق این اپلیکیشن نحوه کارکرد روتر را تجزیه و تحلیل کرده و داده استفاده شده را تحت نظر بگیرند. این امکانات بسیار کاربردی و مفید هستند و اگر شما از یک روتر برند ایسوس استفاده می‎کنید می‎توانید از قابلیت‎های این اپلیکیشن بهره‎مند شوید.

 

۲.  Netgear

 

نت‎گیر یکی از معروف‎ترین برندهای جهانی تولید روتر است و تعداد کاربرانی که در سراسر جهان از این برند استفاده می‎کنند بسیار بالا است. با این سطح از محبوبیت و خدمات ارائه شده توسط این برند بعید به نظر می‎رسد که قابلیت کنترل و مدیریت بی‎سیم برای روترهای نت‎گیر در نظر گرفته نشده باشد. یک اپلیکیشن به نام Netgear genie وجود دارد که شما با نصب آن روی تلفن هوشمند خود می‎توانید به قابلیت‎هایی از جمله تجزیه و تحلیل داده، مدیریت شبکه و خیلی امکانات دیگر دسترسی پیدا کنید. بنابراین کاربران روترهای وای‎فای نت‎گیر نباید از این اپلیکیشن غافل شوند.

 

۳. Linksys

روترهای این برند به ویژه در ایران از محبوبیت بیشتری نسبت به روترهای نت‎گیر برخوردار است و برای روترهای لینک‎سیس نیز اپلیکیشن مدیریتی در نظر گرفته شده است. از طریق این اپلیکیشن کاربران می‎توانند میزان مصرف داده را مشاهده کنند، از طریق گزینه‎های ویژه کنترل والدین سطوح مختلف دسترسی تعیین کنند، پهنای باند موجود در شبکه را به شکل سفارشی تقسیم کنند و خیلی دیگر از امکانات مدیریتی و نظارتی را در اختیار داشته باشند.

۴. WiFi Router Master

WiFi Router Master ساده‎ترین اپلیکیشن برای اسکن شبکه، ای‎پی و وای‎فای است که به شما اجازه می‎دهد صفحه تنظیمات روتر خود و کلمه عبور آن را پیدا کنید. این اپلیکیشن را می‎توان به عنوان یک ابزار ای‎پی و پینگ نیز استفاده کرد. همچین به کمک این ابزار می‎توانید کاربران موجود در شبکه اختصاصی خود را شناسایی کرده و دسترسی کاربران غریبه را مسدود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *