با دسترسی محلی به‌کامپیوتر، به‌راحتی اطلاعات گوگل کروم را بدزدید
۱۳۹۶-۱۰-۰۳
دعوت به همکاری در استان قزوین
۱۳۹۶-۱۰-۰۳

فیسبوک شما را در عکس‌ها بجا می‌آورد!

 

فیسبوک به تازگی مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید مبتنی بر تشخیص چهره معرفی کرده است و حالا شما را در عکس‌هایی که دیگران پُست می‌کنند به جا می‌آورد و حتی به شما اطلاع می‌دهد که در گوشه‌ای از جهان، عکسی از شما به اشتراک گذاشته شده است.

فیسبوک در سال ۲۰۱۰ ویژگی برچسب‌گذاری عکس‌ها را معرفی کرد و از آن زمان تاکنون، میلیون‌ها عکس به دست کاربران برچسب‌گذاری شده است. این شرکت به تازگی  از ویژگی جدیدی رونمایی کرده است که ریشه در همان برچسب‌گذاری‌های دستی دارد: اگر کسی عکسی از شما بارگذاری کند، فیسبوک بطور خودکار شما را در آن عکس شناسایی خواهد کرد. به نوشته این شرکت: « حالا اگر شما در عکسی باشید و مخاطب آن پُست باشید، ما به شما اطلاع خواهیم داد حتی اگر به آن عکس، برچسب نخورده باشید». با این ویژگی جدید، کاربر قادر است بر انتشار عکس‌هایش در فیسبوک نظارت داشته باشد؛ می‌تواند انتخاب کند که خودش را در عکسی که دیگری از او منتشر کرده برچسب بزند، از برچسب زدن خود در عکس صرفنظر کند یا فردی  که عکس وی را منتشر کرده بشناسد.

 

اگر کسی عکسی از شما منتشر کند، فیسبوک به شما اطلاع خواهد داد.

فیسبوک سال‌هاست که از فناوری تشخیص چهره در کارهایی نظیر «پیشنهاد برچسب» یا «سازماندهی عکس‌ها» استفاده می‌کند. اگر چه شرکت‌های دیگر مانند گوگل یا اپل هم در این حوزه روش‌های مخصوص خودشان را دارند، اما فیسبوک به دلیل شمار بسیار زیاد کاربران خود که امسال طبق آمار، به بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در ماه رسیده است، نسبت به رقبا فرصت‌‌های بی‌نظیری دارد و البته در این حوزه نگرانی‌هایی هم مطرح است؛ چرا که سپردن چنین وظایفی که ارتباط مستقیم با حریم خصوصی کاربران دارد به ماشین، ممکن است به اعتماد کاربران لطمه بزند. البته کاربر می‌تواند این ویژگی را در برنامه غیرفعال کند. ویژگی جدید شناسایی چهره فیسبوک در کانادا و اتحادیه اروپا در دسترس نیست که شاید به دلیل قوانین سخت‌گیرانه حفظ حریم شخصی در این کشورها باشد. چنین ویژگی برای بسیاری از افراد یک قابلیت جالب‌توجه است زیرا آن‌ها از این پس، عکس‌هایی که در آن حضور دارند را از دست نخواهند داد و اگر کسی عکس آن‌ها را روی فیسبوک قرار دهد، متوجه خواهند شد. باید به این نکته توجه کرد که با غیر فعال کردن این قابلیت، برخی از ویژگی‌های دیگری که فیسبوک به تازگی معرفی کرده است نیز از کار خواهند افتاد. فیسبوک این امکان را فراهم کرده است که اگر کسی عکسی از شما را در پروفایل خود قرار داد، با تشخیص دادن چهره شما در آن عکس پروفایل، به شما اطلاع داده خواهد شد. این یک ایده فوق‌العاده برای جلوگیری از ساخت پروفایل‌های جعلی با عکس دیگران و به اسم دیگران است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *