افرادی که به کمک بازی‌های ویدیویی ثروتمند شده‌اند
۱۳۹۷-۰۱-۲۲
اینترنت اشیا، انقلاب بهره‌وری و کشف ناشناخته‌ها است
۱۳۹۷-۰۱-۲۲

گوگل سال گذشته میلادی چند قابلیت ضد‌ویروسی را به مرورگر خود اضافه کرد. قابلیت‌هایی که با هدف بهبود و افزایش کارایی ابزار Chrome Cleanup در اختیار کاربران قرار گرفته است. این قابلیت‌های ضدویروسی به نسخه ویندوزی مرورگر کروم اضافه شدند. گوگل به دنبال آن بود تا با اسکن فایل‌های دانلود شده از سوی کاربران عاری بودن آن‌ها از ضدبدافزار را بررسی کرده و مانع از آن شود تا فایل‌های بدافزاری به درون سیستم‌عامل کاربران وارد شده و مشکلات امنیتی را به وجود آورند. این قابلیت‌ها ضمن بررسید فایل‌ها، سعی می‌کنند تنظیماتی که به دلایل مختلفی به شکل ناخواسته تغییر پیدا کرده‌اند را شناسایی کرده و همه چیز را به حالت قبل بازگردانند. گوگل پس از اضافه کردن این قابلیت‌ها به مرورگر خود توضیحاتی در خصوص نحوه کارکرد آن‌ها ارائه کرد. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا این‌که خانم کلی شورتریج موفق شد موضوع دیگری را در ارتباط با این قابلیت‌های جدید کشف کند.

خانم کلی کشف کرده است که مرورگر کروم رفتاری فراتر از توضیحات گوگل از خود نشان داده و فایل‌های دیگر سیستم را نیز مورد پویش قرار می‌دهد. فایل‌هایی که در پوشه My Document ذخیره‌سازی شده‌اند. گوگل پس از آگاهی یافتن از این مشکل سعی کرد این موضوع را بررسی کنید که چرا مرورگر ساخت این شرکت سعی می‌کند فایل‌هایی که در پوشه‌های دیگر قرار دارد را مورد بررسی قرار دهد. برای یک مرورگر معمولی بررسی یکپارچگی فایل‌های دانلود شده در زمان آغاز به کار رویکردی عادی است. گوگل پس از یک بررسی عمیق اعلام کرده است مرورگر کروم به واسطه یک باگ‌ نرم‌افزاری چنین رفتاری را از خود نشان داده است.

فهرست طولانی از فایل‌های دانلود شده سرعت کروم را کاهش می‌دهند

اگر فهرست بزرگی از فایل‌های دانلود شده در صفحه دانلود مرورگر کروم دارید، باید بدانید که زمان بارگذاری مرورگر کروم افزایش پیدا می‌کند. از طرفی این‌گونه به نظر می‌رسد که قابلیت ضدویروسی کروم آن‌گونه که گوگل انتظار داشت به خوبی کار نکرده و روی عملکرد مرورگر و سیستم تاثیر منفی گذاشته است. در حالی که این قابلیت‌های ارائه شده از سوی گوگل با هدف حفظ یکپارچگی فایل‌های دانلود شده ارائه شده‌اند اما همان‌گونه که اشاره کردیم وجود یک باگ نرم‌افزاری باعث شده است تا کروم به سراغ پوشه‌های دیگر نیز برود. بسته به تاریخچه دانلودها و تعداد فایل‌هایی که دانلود شده‌اند ممکن است مدت زمان پویش از سوی کروم افزایش پیدا کند. در حالی که تیم توسعه روی برطرف کردن این باگ در به‌روزرسانی بعدی متمرکز است، اما کاربران از این موضوع نگران هستند که آیا با پاک کردن سابقه دانلودها قادر هستند این مشکل را برطرف کنند؟ پاسخ این پرسش مثبت است. اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید و دوست دارید مشکل فوق را برطرف کنید باید به مسیر chrome://downloads در مرورگر خود رفته در ادامه روی منوی در سمت راست کلیک کرده و گزینه Clear All را انتخاب کنید. این‌کار باعث می‌شود تا فهرست دانلود فایل‌ها در مرورگر کروم پاک شده و هیچ‌ فایلی در زمان راه‌اندازی مورد بررسی قرار نگیرید.

منبع: ماهنامه شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *