چه تفاوتی بین بریج و روتر وجود دارد؟
۱۳۹۷-۰۲-۲۰
چت‌بات‌ها چه آینده‌ای را برای توسعه وب رقم خواهند زد؟
۱۳۹۷-۰۲-۲۰

مایکروسافت در ویندوز ۱۰ برخی از قابلیت‌های مدیا پلیر را از آن گرفته برای همین نمی‌توانید از آن برای پخش دی‌وی‌دی استفاده کنید مگر این‌که هزینه آن‌را پرداخت کنید. اما، چند گزینه دیگر در دسترس است که این نقیصه مدیا پلیر را جبران می‌کند.



سرویس‌های پخش ویدیو بسیار محبوب و پرکاربرد هستند، اما خیلی از کاربران هم‌چنان آرشیو بزرگی از دی‌وی‌دی‌های مختلف دارند. متأسفانه، اگر کامپیوتر شما از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ استفاده می‌کند وقتی دی‌وی‌دی داخل دستگاه قرار دهید برای پخش آن به‌مشکل می‌خورید زیرا مدیا پلیر در ویندوز ۱۰ از دی‌وی‌دی پشتیبانی نمی‌کند. پس، چطور می‌توانیم دیسک‌های محبوب‌مان را در ویندوز ۱۰ پخش کنیم؟

نگران نباشید. چندین راه‌کار در دسترس است. بعضی از تولیدکنندگان پی‌سی نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای روی سیستم‌ها قرار می‌دهند تا از آن‌ها برای پخش دی‌وی‌دی استفاده شود. اما، باز هم یک مشکل وجود دارد. گاهی اوقات این محصولات هم چندان قوی نیستند و اساسا محدودیت‌های زیادی دارند. مایکروسافت اپلیکیشن “ویندوز دی‌وی‌دی پلیر” را ارائه می‌دهد اما ۱۵ دلار هزینه دارد. شاید گزینه بهتر برنامه‌های طرف سوم رایگان باشد. برنامه‌هایی مانند VLC مدیا پلیر، ۵KPlayer و “پات پلیر” متعلق به Dauma قادر به‌پخش دی‌وی‌دی‌های شما هستند. در اینجا نگاهی داریم به اپ دی‌وی‌دی پلیر مایکروسافت و این محصولات رایگان که به آن‌ها اشاره کردیم.

مایکروسافت ویندوز دی‌وی‌دی پلیر

اپ “ویندوز دی‌وی‌دی پلیر” که توسط مایکروسافت فروخته می‌شود چندان قابلیت زیادی ندارد، اما خیلی از اوقات به‌خوبی کار می‌کند. اگر تمایل به‌خرید این اپلیکیشن دارید، روی آیکون “ویندوز استور” که در نوار ابزار ویندوز قرار دارد کلیک کنید و “Windows DVD Player” را در آن جستجو کنید. اگر نگاهی به نظرات کاربران بیاندازید متوجه می‌شوید که این برنامه امتیاز خیلی بالایی ندارد، حتی بعضی از کاربران از بابت ۱۵ دلاری که برای آن پرداخت کرده‌اند ناراضی و ناراحت هستند. به‌عقیده بسیاری از آن‌ها این برنامه باید رایگان باشد.

به‌هر حال، اگر تصمیم دارید کمی ول‌خرجی کنید، اپ را دانلود کنید و از میان‌بری که در منوی استارت قرار می‌گیرد آن‌را راه‌اندازی کنید. برای پخش دیسک دی‌وی‌دی، روی ویندوز دی‌وی‌دی پلیر در منوی استارت کلیک کنید. دی‌وی‌دی را داخل درایو دستگاه قرار دهید. روی گزینه Play برای فیلم یا برنامه تلویزیونی کلیک کنید. در این‌جا، به دستورات و فرمان‌های معمول و متداول مانند پخش، مکث، توقف، Fast Forward، برگشت به‌عقب، کنترل صدا و تغییر اندازه نمایشگر دسترسی دارید.

VLC مدیا پلیر

یکی از برنامه‌های خوب پخش دی‌وی‌دی محصول شرکت VideoLan به‌نام VLC مدیا پلیر است. این برنامه با مهارت بالایی قادر به پخش موسیقی و فیلم‌هایی است که روی پی‌سی یا شبکه خانگی، و هم‌چنین دیسک‌های دی‌وی‌دی‌، سی‌دی‌ و بلوری ذخیره کرده‌اید. این برنامه رایگان است، اما همیشه می‌توانید با پرداخت مبلغ اندکی به توسعه بیشتر آن کمک کنید.

ابتدا از وبسایت VideoLAN VLC Media Player این برنامه را دانلود و نصب کنید. میان‌بر آن داخل منوی استارت قرار می‌گیرد. با کلیک بر روی آن برنامه را راه‌اندازی کنید. دی‌وی‌دی خود را داخل دستگاه قرار دهید تا به‌صورت خودکار باز شود. در غیر اینصورت، روی منوی Media کلیک کنید، گزینه Open Disc را انتخاب کنید، سپس به‌سراغ گزینه DVD بروید و روی دکمه Play کلیک کنید. مجموعه کاملی از کنترل‌های مختلف مانند پخش، مکث، توقف، fast forward، بازگشت به‌عقب، جهش به جلو یا عقب، و رفتن به حالت فول‌اسکرین در اختیارتان است.

۵KPlayer

این برنامه که توسط DearMob ساخته شده قادر به پخش ویدیوهای با کیفیت بالا، دی‌وی‌دی‌ها و حتی ایستگاه‌های رادیویی آنلاین است. قابلیت “اپل ایرپلی” که در داخل آن گنجانده شده به‌شما اجازه پخش فایل‌های صوتی و تصویری از روی گوشی آیفون را می‌دهد. حتی می‌توانید فیلم‌های یوتیوب و سایر سرویس‌های استریمینگ را پخش کنید.

از وبسایت این برنامه، آن‌را دانلود و نصب کنید. از میان‌بری که در منوی استارت قرار می‌گیرد، برنامه را راه‌اندازی کنید. در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا با وارد کردن نام و آدرس ایمیل‌تان رجیستر کنید تا بتوانید به‌صورت رایگان فیلم‌های مختلف را دانلود کنید و با یک لمس وارد اپل ایرپلی شوید. سپس، باید کد رجیستر که به ایمیل‌تان فرستاده می‌شود را در آن تایپ کنید تا با خیال راحت وارد برنامه شوید.

دی‌وی‌دی را داخل دستگاه بگذارید و روی دکمه DVD کلیک کنید. روی OK کلیک کنید تا دی‌وی‌دی شروع به‌پخش کند. کنترل‌های گوناگون مانند پخش، توقف، جهش به جلو یا عقب و تنظیمات صدا در دسترس است. اما، نرم‌افزار ۵KPlayer علاوه بر این امکانات ساده، ویژگی‌ها و قابلیت‌های جالب دیگری هم دارد که باعث شده یک پخش‌کننده چند رسانه‌ای قدرتمند و قوی باشد. این برنامه ذاتا یک برنده است.

پات پلیر

نرم‌افزار پات پلیر متعلق به شرکت Daum است و قادر به‌پخش فیلم، موسیقی، دی‌وی‌دی و بلوری است. این برنامه حتی از گونه‌های خاصی از عینک‌های سه بعدی پشتیبانی می‌کند تا به‌شما حس غوطه‌ور شدن در فیلم‌های سه بعدی را منتقل کند.

پات پلیر را از این سایت دانلود و نصب کنید. از منوی استارت آن‌را راه‌اندازی کنید. دی‌وی‌دی را داخل دستگاه بگذارید و روی آیکون همبرگری () کلیک کنید و گزینه Open را انتخاب کنید تا دی‌وی‌دی شما شروع به‌پخش کند. تمام کنترل‌های شناخته شده مانند پخش، مکث، توقف، جهش به یک نقطه خاص، کنترل صدا و بیرون دادن دیسک در اختیارتان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *