تغییر استراتژی مایکروسافت درباره ویندوز برای غلبه بر گوگل و اپل
۱۳۹۶-۱۱-۲۸
زمان‌بندی برای اجرای طرح اینترنت کودکان
۱۳۹۶-۱۱-۲۸
مدیریت بهتر بر گوشی

۱۱ فایل منیجر برتر ویژه گوشی‌های اندرویدی

 

اندروید همراه با فایل منیجر پیش‌فرض خود در اختیار کاربران قرار دارد. فایل منیجری که در اغلب موارد مفید نیست، به واسطه آن‌که تنها یکسری ویژگی‌ها اولیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بر همین اساس در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین فایل منیجرهایی که وجود دارد را به شما معرفی کنیم. تمامی این فایل منیجرها را به شکل رایگانی از فروشگاه گوگل پلی یا سایر فروشگاه‌های اندرویدی می‌توانید دریافت کنید.

۱.ES File Explorer  

ES File Explorer یکی از بهترین فایل منیجرهای در دسترس کاربران اندرویدی است. در حقیقت ES File Explorer فراتر از یک مدیر فایل ساده عمل می‌کند. این ابزار به شما اجازه می‌دهد به شکل ساده‌ای به فضاهای ذخیره‌سازی ابری شبیه به دراپ‌باکس، گوگل درایو، اسکای درایو و باکس متصل شوید. ES File Manager همراه با یک قابلیت از پیش ساخته شده به نام Remote File Manager و Application Manager در اختیار کاربران قرار دارد. با ES شما می‌توانید فرآیند استخراج و فشرده‌سای فایل‌ها در فرمت RAR و ZIP را به شکل ساده‌ای مدیریت کنید. همچنین می‌توانید به فایل‌های روت و پوشه‌ها نیز از طریق این برنامه دسترسی داشته باشید. ES File Explorer یک ابزار تقریبا همه کاره بوده که با ابزارهای از پیش ساخته شده‌ای در اختیار شما قرار دارد. از قابیت‌های شاخص این ابزار می‌توان به طبقه‌بندی، پاک کردن، پشتیبان‌گیری و ساخت میان‌بر برای برنامه‌های کاربردی اشاره کرد. زمانی که ویژگی Remote File Manager فعال باشد شما می‌توانید از درون کامپیوتر شخصی خود فایل‌های موجود روی گوشی را مدیریت کنید.

۲. AnTek Explorer

Antek یکی دیگر از فایل منیجرهای خوبی است که برای گوشی‌های اندرویدی ساخته شده است. Antek ویژگی منحصر به فرد کشیدن و رها کردن در هر مکانی را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید از طریق تکنیک یاد شده یک فایل را به پوشه دیگری انتقال دهید، درست مشابه کاری که در ویندوز انجام می‌دهید. این ابزار از فرمان‌های برش،کپی، انتقال، فشرده‌سازی و سایر ویژگی‌های رایج پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید پوشه روت را از درون این ابزار در گوشی اندرویدی مشاهده کنید. تماشای تصاویر، اسناد (Pdf و doc) و گوش کردن به موزیک از دیگر قابلیت‌های این ابزار است.

۳. Astro File Manager

Astro file manager در بعضی منابع cloud file manager خوانده می‌شود. این ابزار اندرویدی به شما اجازه می‌دهد یک فایل را به شکل ساده‌ای به فضای ابری انتقال دهید. اگر داده‌های حساسی را در فضای ابری ذخیره‌سازی کرده‌اید و اکنون در نظر دارید این داده‌ها را به فضای ابری دیگری انتقال دهید Astro file manager به خوبی این‌کار را انجام می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این ابزار به پشتیبان‌گیری از اطلاعات، ویرایشگر متن اختصاصی برای کار با فایل‌های متنی، جست‌وجوی سریع فایل‌ها،  استارخ فایل‌های فشرده رایج و…. اشاره کرد.

۴. File Explorer FX

File Explorer از آن جهت شهرت بالایی دارد که از جدیدترین تکنیک‌های دیزاین متریال در ساخت آن استفاده شده است. با استفاده از File Explorer شما می‌توانید موزیک‌ها را پخش کرده، ویدیوها و تصاویر را مشاهده کرده، میزان حافظه خالی و مصرف شده را از طریق نمودار مشاهده کرده، از ویرایشگر متنی به منظور مشاهده فایل‌های متنی استفاده کرده، در سریع‌ترین زمان فایل‌ها و پوشه‌ها را جست‌وجو کرده، چند فایل را از طریق بلوتوث، وای‌فای و… انتقال داده، بدون نیاز به روت کردن به بخش‌های مختلف گوشی دسترسی پیدا کرده، فایل‌های خود را در فضاهای ابری رایج ذخیره‌سازی کرده، فرمت‌های فشرده rar، gz، tar، zip، bz2 را باز کرده و قابلیت‌های متعدد دیگری دسترسی داشته باشید.

۵. File Manager Explorer

رابط کاربری File manager explorer شبیه به سیستم‌عامل لولوپی است. زمانی که این File manager را روی گوشی اندرویدی خود نصب می‌کنید، شما به جدیدترین متریال دیزاین اندرویدی و قابلیت‌های کاربردی دسترسی پیدا خواهید کرد. File Manager explorer از همه فایل‌هایی که روی گوشی اندرویدی شما وجود دارد پشتیبانی کرده و همچنین قابلیت‌های متعددی در ارتباط با کپی، برش، انتقال، فشرده‌سازی و از فشرده‌سازی خارج کردن را در اختیارتان قرار می‌دهد. از ویژگی‌های این فایل منیجر می‌توان به نمایش فایل‌ها به شیوه فهرست کردن و شبکه، پشتیبانی از پروتکل‌های FTP، FTPS، SFTP و WebDev، پخش چند رسانه‌ای از طریق LAN/FAN/WebDAV/Cloud بدون نیاز به دانلود کردن، پشتیبانی از به‌اشتراک‌گذاری فایل از طریق FTP، دسترسی به ویرایشگر از پیش ساخته شده متنی و… اشاره کرد.

۶. ASUS File Manager

فایل منیجر ASUS  که از سوی ایسوس عرضه شده به شما اجازه می‌دهد به شیوه ساده‌ای کارهایی همچون کپی، انتقال، تغییر نام، حذف یا به اشتراک‌گذاری داده‌ها را انجام دهید. فایل منیجر یاد شده یک رابط کاربری ساده و شفاف در اختیارتان قرار می‌دهد. این ابزار به شما اجازه می‌دهد به ساده‌ترین شکل فایل‌های مهم خود را به شکل متمایز از یکدیگر طبقه‌بندی کنید. از ویژگی‌های شاخص این ابزار به سبک و روان بودن، دسترسی به فایل‌های موجود در LAN و SMB، مدیریت فایل‌ها روی شبکه محلی و شبکه سامبا (Samba)، گزینه‌هایی برای ذخیره‌سازی فایل‌ها روی فضای ابری و… اشاره کرد.

۷. Amaze File Manager

Amaze file manager در حالی که هنوز هم در مرحله بتا قرار دارد اما ویژگی‌های مدنظر کاربران را در اختیارشان قرار می‌دهد. این فایل منیجر برای کاربران حرفه‌ای است که در نظر دارند کاوش عمیقی در پوشه روت دستگاه انجام دهند. جایی که انواع مختلفی از وظایف پیشرفته همچون بهینه‌سازی فایل build.prop را می‌توانید از طریق آن انجام دهید. از قابلیت‌های شاخص این ابزار می‌توان به متن‌باز بودن، سبک و روان بودن، پشتیبانی از عملیات اصلی مدیریت فایل‌ها، دسترسی به پوشه روت و دسترسی به همه قابلیت‌ها بدون هیچ‌گونه تبلیغی اشاره کرد.

۸. Root Explorer

Root Explorer یک فایل منیجر بدون محدودیت برای کاربرانی است که در نظر دارند به ریشه اندروید دسترسی پیدا کنند. این فایل منیجر به شما اجازه می‌دهد به همه بخش‌های فایل سیستمی اندروید حتا پوشه‌هایی که بسیار خاص هستند دسترسی داشته باشید. از قابلیت‌های شاخص این برنامه می‌توان به زبانه‌های چندگانه، پشتیبانی از فضاهای ذخیره‌ساز ابری رایج، ویرایشگر متن، ساخت و باز کردن فایل‌های فشرده zip یا tar/gzip، از حالت فشرده خارج کردن RAR، قابلیت اجرای اسکریپت‌ها، جست‌وجو، ارسال فایل‌ها و… اشاره کرد.

۹. Solid Explorer

Solid Explorer یکی دیگر از ابزارهای مدیریت فایلی است که از سوی شرکت NeatBytes ارائه شده است. رابط کاربری این ابزار ساده بوده و طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها را در خود جای داده است. از نکات جالب این ابزار می‌توان به افکت‌های جذاب آن اشاره کرد. این ابزار مدیریت فایل‌ها دو پانل مجزا را برای دسترسی به فایل‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد. از قابلیت‌های این ابزار می‌توان به کشیدن و رها کردن، فشرده‌سازی و از حالت فشرده خارج کرن فایل‌ها، اتصال به سرورها از طریق پروتکل FTP، مدیرکلاود برای دسترسی به فایل‌ها در فضای ابری، دسترسی به فایل‌های اصلی گوشی، گزینه‌های سفارشی‌سازی تم‌ها، مجموعه آیکن‌ها و الگوهای رنگی مختلف و… اشاره کرد.

۱۰. HTC File Manager

HTC File Manager فرآیند پیدا کردن، مشاهده کرده و سازمان‌دهید فایل‌ها روی گوشی، کارت حافظه یا ذخیره‌ساز‌های USB را ساده می‌کند. فیلترکردن فایل‌ها بر مبنای نوع، ساخت پوشه‌های جدید، پشتیبانی از عملیات رایج انجام گرفته روی فایل‌ها و…. از دیگر قابلیت‌های این برنامه هستند.

۱۱. File Expert- file manager

File Expert یک مدیر/کاوشگر فایل بوده که دسترسی به فایل‌ها و مدیریت آن‌ها در مکان‌های مختلفی همچون کارت حافظه، کارت حافظه خارجی، سرویس‌های ابری، SMB، FTP، WebDAV، HTTP، NAS، USB OTG و فلش داخلی سیستم اگر گوشی را روت کرده باشید فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این ابزار می‌توان به انجام عملیات اصلی روی فایل‌ها، برچسب‌زنی فایل‌ها، سلط بازیافت، دسترسی به گگوشی از طریق مرورگر کامپیوتر (Web PC Suit)، تعامل راحت با پروتکل‌های HTTP و FTP، تبدیل گوشی به یک سرور رسانه‌ای DLNA کامل، پشتیبانی از فرمت‌های رایج فشرده‌سازی، ویرایشگر متن قدرتمند، دسترسی به سرورها مختلف ابری، همسان‌سازی فایل‌ها به شکل ابری و محلی و… اشاره کرد.

منبع: ماهنامه شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *